Fandom

Science Wiki

Αινείας \Δαρδανία

64.210pages on
this wiki
Add New Page
Talk3 Share

Αινείας

Aeneias

Rulers-Troy-Aeneas-20-goog.jpg

Αινείας Σύγχρονη Αναπαράσταση

Τrojan-Helmet-01-goog.jpg

Μυκηναϊκή Εποχή Ηγεμόνες Μυκηναϊκής Εποχής
Τροία Ηγεμόνες Τρωάδας Χετταϊκή Τρωάδα (Wilusa) Ηγεμόνες Χετταϊκής Τρωάδας
Χετταϊκή Αυτοκρατορία (Hatti) Ηγεμόνες Χετταϊκής Αυτοκρατορίας
Δαρδανία (Arzawa) = (Χετταϊκή Λυδία) Ηγεμόνες Ασιατικής Δαρδανίας
Χετταϊκή Μυσία (Sehha Land) Ηγεμόνες Χετταϊκής Μυσίας
Χετταϊκή Φρυγία (Mira) Ηγεμόνες Χετταϊκής Φρυγίας
Χετταϊκή Κιλικία (Kizzuwatna) = (Κισσία) Ηγεμόνες Χετταϊκής Κιλικίας
Ελυμαΐδα (Elam) Ηγεμόνες Ελυμαΐδας
Βαβυλωνία Ηγεμόνες Βαβυλωνίας
Ασσυρία Ηγεμόνες Ασσυρίας
Χετταϊκή Συρία Ηγεμόνες Χετταϊκής Συρίας
Μυκηναϊκή Αργολίδα Ηγεμόνες Μυκηναϊκής Αργολίδας
Μυκηναϊκή Κρήτη (Ahhijawa) Ηγεμόνες Μυκηναϊκής Κρήτης
Ουραρτία (Urartu) Ηγεμόνες Ουραρτίας
Μιττανία (Mitanni) Ηγεμόνες Μιταννίας
Αιγυπτιακή Αυτοκρατορία Ηγεμόνες Αιγυπτιακής Αυτοκρατορίας
Χατταίοι Λούβιοι Αμορραίοι Αραμαίοι Χαναναίοι Νεο-Χετταίοι

- Βασιλέας της Δαρδανίας.

- Χρονική Περίοδος Διακυβέρνησης: Μυκηναϊκή Εποχή, 12ος Αιώνας π.Χ.

- Γέννηση:

- Θάνατος:

ΕτυμολογίαEdit

Πρότυπο:Rulers /Troy

Το όνομα "Αινείας" προέρχεται ή συνδέεται ετυμολογικά με την λέξη "Αίνος".

ΓενεαλογίαEdit

- Οίκος: Δαρδανίδες.

- Πατέρας: Αγχίσης

- Μητέρα: Αφροδίτη

- Σύζυγος:

- Τέκνα:

ΒιογραφίαEdit

Ο Όμηρος ύμνησε τον Αινεία στην Ιλιάδα ως τον πρώτο από τους Τρώες μετά τον Έκτορα, στη σύνεση, στην ανδρεία, στην τιμιότητα, στην ειλικρίνεια και στη θεοσέβεια.

Ήταν γιος του Αγχίση, που παρ' όλο που ήταν κατευθείαν απόγονος του Ίλου, του ιδρυτή της Τροίας, ζούσε μακριά από αυτήν στο όρος Ίδη ως ποιμένας. Τον Αγχίση τον ερωτεύθηκε η θεά Αφροδίτη και μαζί του απέκτησε τον Αινεία, που μέχρι τα πέντε του έτη ανατράφηκε από τις νύμφες των δασών.

Όταν οι Έλληνες εκστράτευσαν εναντίον των Τρώων, ο Αινείας αναγκάστηκε να καταφύγει στη Λυρνησσό, επειδή του κυνηγούσε ο Αχιλλέας και αργότερα, μετά από την καταστροφή αυτής της πόλης, μαζί με τον πατέρα του, την γυναίκα του την Κρέουσα και το γιο του Ασκάνιο ζήτησε καταφύγιο στα τείχη της Τροίας.

Στα έτη που ακολούθησαν, οι Αινείας πήρε μέρος στην άμυνα της πόλης, διακρίθηκε για την ανδρεία και τη σύνεσή του και θεωρήθηκε ισάξιος του Έκτορα. Ο Όμηρος δεν τον αναφέρει πλέον στην Ιλιάδα μετά από το θάνατο του Αχιλλέα.

Σε ένα διασωθέν απόσπασμα, όμως, της χαμένης τραγωδίας του Ευριπίδη "Λαοκόων" ο Αινείας φαίνεται να φεύγει από την Τροία, πριν από την άλωσή της κρατώντας στους ώμους του τον τυφλό γέρο πατέρα του Αγχίση, που κατάλαβε τι σήμαινε ο θάνατος του Λαοκόοντα και συμβούλεψε το γιο του να εγκαταλείψει το γρηγορότερο την πόλη.

Έτσι αρχίζει μια νέα σειρά από μύθους, που διηγούνται τις συναρπαστικές περιπέτειες, τις περιπλανήσεις και τους αγώνες του Αινεία, που διέρχεται από τη Σαμοθράκη, τη Δήλο, την Αρκαδία, Λακωνία, Κρήτη, Ζάκυνθο, Λευκάδα, Ήπειρο, και από εκεί, Σικελία, Καρχηδόνα και Νότιο Ιταλία.

Πιθανότατα ο Αινείας δεν πρόλαβε να βασιλεύσει.

Οι περιπέτειες στην ΙταλίαEdit

Το μύθο που περιγράφει την εγκατάσταση του Αινεία στο Λάτιο μετά από σκληρούς αγώνες με τους εντόπιους κατοίκους, διηγείται πρώτος ο Τίμαιος.

Από την εποχή του 1ου Καρχηδονιακού πολέμου, οι Ρωμαίοι θεωρούσαν ότι ήταν απόγονοι του ήρωα της Τροίας Αινεία και ο μύθος των περιπετειών και των αγώνων του έγινε θέμα στην Ποίηση και στη Λογοτεχνία.

Στο έργο του Βιργιλίου "Αινειάς" περιγράφεται η διαδικασία διαφυγής του Αινεία, μετά την άλωση της Τροίας, ομού με τη σύζυγό του και τον υιό του, κρατώντας τον πατέρα του στους ώμους και μεταφέροντας επιπλέον τους Εφεστίους θεούς.

Μέσα στο σκότος χάνεται η Κρέουσα. Όταν ο Αινείας αντιλαμβάνεται την εξαφάνισή της και ετοιμάζεται να επιστρέψει και να την αναζητήσει, εμφανίζεται η σκιά της και το συμβουλεύει να φύγει το γρηγορότερο, προφητεύοντας σε αυτόν, το λαμπρό πεππρωμένο του.

Όταν μετά από πολλούς αγώνες φθάνει στην Νότια Ιταλία, μία νέα φοβερή θαλασσοταραχή, που την προκάλεσε η Ήρα, τον ρίχνει στα παράλια της Καρχηδόνας.

Από εκεί, με τους συντρόφους του, διεκπεραιώνεται στη Σικελία, όπου και διοργανώνει αγώνες προς τιμή του πατέρα του, που στο μεταξύ είχε αποθάνει και ύστερα φθάνει στην Κύμη της Ν. Ιταλίας.

Εκεί, συμβουλεύεται τη Σίβυλλα για το Μέλλον και κατεβαίνει στον Άδη, για να ζητήσει οδηγίες από το νεκρό πατέρα του.

Όταν ανέβηκε στη επιφάνεια της Γης ζήτησε από το βασιλέα των Λατίνων, την κόρη του Λαβίνια, σε γάμο. Αναγκάστηκε να αντιμετωπίσει τον αντίζηλό του, τον Τούρνο, βασιλέα των Ρουτούλων.

Με το θάνατο του Τούρνου, που φονεύεται στη μονομαχία με τον Αινεία, τελειώνει και η Αινειάδα του Βιργιλίου.

Διάφοροι άλλοι μυθογράφοι έγραψαν για τις περιπέτειες του Αινεία που ακολούθησαν.

Map-Aeneas-Voyage-goog.gif

Ταξίδιο του Αινείου

ΘάνατοςEdit

Αναφέρεται ότι σε μια από τις μάχες μεταξύ των Λατίνων και των Ρουτούλων ότι φονεύθηκε ο Αινείας. Αλλά όσο και αν έψαξαν, το πτώμα του δεν βρέθηκε πουθενά.

Έτσι πίστευσαν ότι τον Αινεία τον πήραν οι θεοί και τον μετέφεραν στα Ηλύσια Πεδία, όπου ζούσαν οι ψυχές των ηρώων μετά το θάνατό τους.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki