Fandom

Science Wiki

Απελπισία

63.268pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share

Απελπισία

desperation

Despair-01-goog.jpg

Απελπισία

- Ένα συναίσθημα.

ΕτυμολογίαEdit

Η ονομασία "Απελπισία" σχετίζεται ετυμολογικά με την λέξη "ελπίδα".

ΕισαγωγήEdit

Ikl.jpg Ψυχοθεραπεία Ikl.jpg
Ψυχοθεραπευτικά

Κέντρα

Είναι αναπόφευκτο ότι, κάποια στιγμή μέσα στην πορεία του βίου τους, οι άνθρωποι θα αντιμετωπίσουν μια μεγάλη δυσκολία που θα φαίνεται να μην έχει ούτε λύση ούτε τέλος.

Το στάδιο της οδύνης είναι το δυσκολότερο και διάφοροι άνθρωποι αντιδρούν διαφορετικά.

Πολλοί συναισθάνονται τον πόνο τους αλλά δεν έχουν την δυνατότητα να τον εκφράσουν.

Άλλοι νομίζουν ότι μόνο αν συγκρατήσουν τα συναισθήματά τους θα μπορέσουν να ζήσουν κανονικά, ενώ άλλοι χάνουν τη λογική τους και καταλαμβάνονται από απελπισία.

O ευκολότερος πάντως δρόμος προς την ανάρρωση είναι αναμφίβολα η έκφραση τωναπορρεόντων συναισθημάτων, αρκεί να μην κατακρίνονται από το κοινωνικό περιβάλλον.

Η ανάρρωση είναι η παρατεταμένη, αργή προσαρμογή που πρέπει να κάνει ο απελπισμένος στη ζωή. Σε αυτό το στάδιο έχουμε την πλήρη συναίσθηση της θλίψης και την προσπάθεια επανασύνδεσης με τους φυσιολογικούς ρυθμούς ζωής.

ΑνάλυσηEdit

Ikl.jpg Ψυχή Ikl.jpg
Woman-12-goog.jpg

Ψυχή

Συναισθήματα

Διακρίνουμε δύο περιπτώσεις απελπισίας:

  • Η μια είναι η απελπισία που απλά θεραπεύεται με την υπομονή, ενώ
  • η άλλη είναι η απελπισία που μας οδηγεί σε αναδιάταξη των προτεραιοτήτων μας.

Η πρώτη απελπισία αναφέρεται σε εκείνες τις περιπτώσεις όπου έχουμε κάποιο στόχο ρεαλιστικό και δικαιολογημένο, για παράδειγμα να επιτύχουμε σε εξετάσεις ή να βρούμε εργασία, αλλά οι δυσκολίες και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουμε στην πορεία, μας κάνουν να απελπιζόμαστε και να νομίζουμε ότι δεν θα πετύχουμε ποτέ το στόχο μας.

Εδώ χρειάζεται υπομονή, χρειάζεται να μη χάνουμε το κουράγιο και την αγωνιστικότητά μας. Ο,τιδήποτε καλό απαιτεί κόπο και χρόνο για να επιτευχθεί.

Αν όμως εμείς εν τω μεταξύ απελπιστούμε, κινδυνεύουμε να πάρουμε βιαστικές αποφάσεις που αργότερα θα μετανιώσουμε.

Η δεύτερη απελπισία αναφέρεται στις περιπτώσεις όπου αυτό που επιζητούσαμε είναι περαν των δυνάμεών μας, απατηλό και ανέφικτο, ένα απραγματοποίητο όνειρο. Τέτοια άπιαστα όνειρα, βέβαια ο κάθε άνθρωπος έχει. Όλοι θέλουν να την αγάπη, την αναγνώριση και την υπεροχή στο περιβάλλον τους. Όλοι θέλουν να βιώνουν συνέχεια ευχαρίστηση χωρίς ποτέ να συναντούν κόπο. Αλλά τέτοιοι στόχοι γενικώς είναι ανέφικτοι, και το συναίσθημα που που θα επέλθει όταν αποτύχουν εκείνη την ώρα είναι η απελπισία.

Αυτή όμως είναι μια πολύτιμη απελπισία, διότι οδηγεί στον προβληματισμό σχετικά με την εφικτότητα των στόχοων και βοηθά να κάνουμε, ωριμότεροι πια, μια καινούργια αρχή υποβαθμισμένη μεν αλλά πραγματοποιήσιμη όμως.

Βρεφική ΑπελπισίαEdit

Είναι το συναίσθημα που αναγνωρίζεται ευκολότερα. Το βρέφος κλαίει, τα χείλη του τρέμουν, τα μάτια μισόκλειστα ή κουνώντας τις γροθιές.

Η απελπισία σε αυτή την ηλικία συνήθως προκαλείται από δυσάρεστες σωματικές αισθήσεις, όπως η πείνα, η κόπωση, η λερωμένη πάνα, ο πόνος ή η υπερδιέγερση. Καμιά φορά, όμως, δεν υπάρχει εμφανής αιτία. Με το κλάμα τα μωρά εκδηλώνουν την εσωτερική αποδιοργάνωσή τους.

Από πολύ μικρά προσπαθούν να βρουν τρόπους να παρηγορηθούν μόνα τους (πιπιλίζοντας την πιπίλα, τον αντίχειρα ή τη γροθιά τους), όπως οι ενήλικοι αναζητούν στρατηγικές για την ανακούφιση από το stress.

Όλοι έχουμε τη συναισθηματική ικανότητα να γινόμαστε ευτυχισμένοι και ικανοποιημένοι και φαίνεται ότι αυτή η ικανότητα υπάρχει από τη στιγμή της γέννησης.

Ωστόσο, ένα μωρό εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τη στοργή και την προσοχή εκείνων που το φροντίζουν.

ΕπιγραμματοποιίαEdit

  • Η μεν απελπισία αυτόν που έπεσε δεν τον αφήνει να σηκωθεί, η δε αμέλεια τον όρθιο καταφέρνει να το γκρεμίσει. - Ιωάννης ο Χρυσόστομος.
  • Χαλεπώτερον του αμαρτάνειν έστιν το απελπίζειν - Ιωάννης ο Καρπάθιος.
  • Μηδέν σε αυτόν εις απόγνωσιν βάλης ότι αύτη έστιν η μεγάλη χαρά του δαίμονος. - Αββάς Δωρόθεος.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki