FANDOM

Αρκτική

Arctic

Maps-Arctic-wik

Η κόκκινη γραμμή είναι η ισόθερμη γραμμή των 10°C τον Ιούλιο, ένα από τα όρια της Αρκτικής

Είναι το σύνολο της ξηράς του Αρκτικού Ωκεανού.

ΕτυμολογίαEdit

Η ονομασία " Αρκτική" σχετίζεται ετυμολογικά με την λέξη "άρκτος ".

Η ονομασία δόθηκε κατ’ αναλογία προς τους αστερισμούς της Μεγάλης και της Μικρής Άρκτου, οι οποίοι βρίσκονται πλησίον του πολικό αστέρα.

ΕισαγωγήEdit

Η Αρκτική είναι η περιοχή γύρω από τον Βόρειο Πόλο, στον αντίποδα της Ανταρκτικής. Περιλαμβάνει βόρεια τμήματα της Αλάσκας του Καναδά, της Σιβηρίας, την Γροιλανδία, την Σπιτσβέργη διάφορες αρκτικές νήσους, τις ακτές της Χερσονήσου Λαμπραντόρ, καθώς και όλο τον θαλάσσιο χώρο τον λεγόμενο Αρκτικό Ωκεανό (ή Βόρειο Παγωμένο Ωκεανό). Όλες οι παραπάνω περιοχές καλούνται και αρκτικές Χώρες.

Η περιοχή της Αρκτικής ορίζεται είτε από τον αρκτικό κύκλο είτε από την αρκτική ισόθερμη γραμμή .

Το μεγαλύτερο μέρος της Αρκτικής περιοχής είναι θάλασσα καλυμμένη από πάγους που περιβάλλεται από παγωμένο έδαφος χωρίς δένδρα. Είναι γεμάτη ζωή, από οργανισμούς που ζουν στον πάγο και στη θάλασσα ως τους ανθρώπους που ζουν στις αρκτικές περιοχές. Οι ιθαγενείς λαοί έχουν προσαρμοσθεί στις ακραίες κλιματολογικές συνθήκες.

Η Αρκτική είναι πολύ ευαίσθητη στις αλλαγές κλίματος, γι’ αυτό και θεωρείται από τους επιστήμονες ένα σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης.

ΕξερεύνησηEdit

  • Η απαρχή της "επικής προσπάθειας" της εξερεύνησης της Αρκτικής άρχισε με τον Πυθέα τον Μασσαλιώτη το 325 π.Χ. και συνεχίσθηκε μέχρι τους τελευταίους χρόνους.
  • Η Ναυσιπλοΐα στη περιοχή αυτή, όπως και στην Ανταρκτική ονομάζεται "Πολική ναυτιλία" (Polar navigation) και γίνεται με ιδιαίτερα βοηθήματα και υπολογισμούς.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Ikl Κίνδυνοι ΧρήσηςIkl

Επίσης,

IonnKorr-System-00-goog

Also on FANDOM

Random Wiki