Fandom

Science Wiki

Ασσυρία

63.285pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share

Ασσυρία

Assyria

Maps-Assyria-10-goog.png

Ασσυρία Μιταννία Βόρεια Μεσοποταμία

Maps-Assyrian-Empire-01-goog.png

Συρία ΑσσυρίαΑσσυριακή Αυτοκρατορία

Maps-Mesopotamia-06-goog.jpg

Ελληνιστική Ασσυρία Οσροηνή Ακαληνή Ασσυρία

Assyria-Nineveh-01-goog.jpg

Το μεγαλοπρεπές βασιλικό Ανάκτορο της Ninevi.

Maps-Mesopotamia-Syria-Phoenicia-goog.jpg

Συρία Χετταϊκή Συρία Αμορρία Ασσυρία Βαβυλωνία Φοινίκη Μεσοποταμία

Maps-Assyrian-Empire-03-goog.jpg

Συρία Ασσυρία Ασσυριακή Αυτοκρατορία

- Ιστορική χώρα της Μεσοποταμίας στην κοιλάδα του Τίγρη. Η περιοχή αυτή, όπου σήμερα βρίσκεται το ΒΑ Ιράκ, είναι μεγάλη χαμηλή πεδιάδα με μικρούς λόφους και διαρρέεται από τον ποταμό Τίγρη και τους παραπόταμούς του. Τα άφθονα ύδατα και το καλό κλίμα έκαναν και στην αρχαιότητα τον τόπο αυτόν από τις πιο γόνιμες χώρες της Ασίας.

ΓεωγραφίαEdit

Οι σημαντικότερες πόλεις: Its chief cities were: Ninus (ἡ Νῖνος), its most ancient and celebrated capital, Nineveh; Ctesiphon (ἡ Κτησιφῶν), the seat of government under the Parthian rulers; Arbela (τὰ Ἄρβηλα), Gaugamela (τὰ Γαυγαμήλα), Apollonia (Ἀπολλωνία), Artemita (Ἀρτέμιτα), Opis (Ὦπις), Chala (Χάλα) or Celonae (Κέλωναι), and Sittace (Σλττάκη) or Sitta (Σίττα).

ΕισαγωγήEdit

Maps-Assyrian-Empire-goog.jpg

Ασσυριακή Αυτοκρατορία

Maps-Armenia-Iberia-Atropatene-Elymais-Persis-Babylonia-Assyria-goog.jpg

Αρμενία Ασιατική Ιβηρία Αδιαβηνή Ατροπατηνή Ασιατική Αλβανία Μεσοποαταμία Βαβυλωνία Ασσυρία Ελυμαΐδα Κυσσία (Σουσιανή) Περσίδα

Maps-Elymais-Babylonia-Susiana-Media-goog.jpg

Μεσοποταμία Βαβυλωνία Ασσυρία Μηδία Ελυμαΐδα Κυσσία Ηδυφών Ποταμός Ορόατις Ποταμός

Maps-Assyria-Mesopotamia-Syria-01-goog.jpg

Μεσοποταμία Βαβυλωνία Ασσυρία Συρία Παλαιστίνη

Είναι άγνωστο πότε εμφανίστηκε και διαμορφώθηκε το Ασσυριακό κράτος.

Ίσως πριν από το 2.500 π.Χ. μερικές ομάδες ανθρώπων ίδρυσαν κοντά στον Τίγρη ποταμό την πόλη - κράτος Ασσώρεια (Ashur). Απ' αυτήν πήρε αργότερα ολόκληρη η περιοχή το όνομα Ασσυρία.

Οι Ασσύριοι, σκληροί πολεμιστές καθώς ήταν και με εξαιρετική στρατιωτική οργάνωση άπλωσαν γρήγορα την κυριαρχία τους στη Δυτική Ασία και στην Αίγυπτο.

Επίσης έπαιξε σημαντικό ρόλο στη μεγάλη οικονομική ανάπτυξή της και η πλεονεκτική γεωγραφική θέση της χώρας τους. Από τα εδάφη της διέρχονταν σημαντικές αρτηρίες του εμπορίου της Ευρώπης με τα κράτη της Ασίας.

ΙστορίαEdit

Η ιστορία της Ασσυρίας χωρίζεται σε τρεις περιόδους:

Πρωτο-Ασσυριακή εποχήEdit

Η πρώτη εποχή φθάνει μέχρι και τον 13ο π.Χ. αιώνα. Πρωτεύουσα της χώρας τότε ήταν η πόλη Ασσούρ. Το κράτος της Ασσυρίας έφθασε, περιστασιακά, μέχρι τη Μεσόγειο Θάλασσα.

Μεσο-Ασσυριακή ΕποχήEdit

Η δεύτερη περίοδος φθάνει ως τον 8ο π.Χ. αιώνα. Πρωτεύουσα του κράτους η Νινευίδα. Στην περίοδο αυτή γίνονταν σκληροί πόλεμοι με τους Βαβυλωνίους. Οι Ασσύριοι και οι Βαβυλώνιοι βασιλείς διεκδικούσαν τον τίτλο του "βασιλέα του Κόσμου". Οι Ασσύριοι επέκτειναν το κράτος τους μέχρι την Κασπία θάλασσα, τον Εύξεινο Πόντο, τα σύνορα της Αιγύπτου και την Ερυθρά Θάλασσα. Ο Σαλμανάσσωρ Α' και ο Ασσουρνασιπάλ είναι οι σπουδαιότεροι βασιλείς στην περίοδο αυτή.

Νεο-Ασσυριακή ΕποχήEdit

Maps-Assyria-Ashurnasirpal-II-01-goog.jpg

Ασσυρία Ασσωρονασιπάλης Β' (Ashurnasirpal II)

Η τρίτη και τελευταία περίοδος αρχίζει από το 721 π.Χ., όταν βασίλευε ο Σαργών Β'. Πρωτεύουσα τότε γίνεται η πόλη Καλάχεια. Υποδουλώνεται το κράτος του Ισραήλ και αιχμαλωτίζονται οι Ιουδαίοι.

Οι διάδοχοι του Σαργώνα Β', Ασσαριδάν και Ασσουρμπανιπάλ (Σαρδανάπαλος, όπως τον αποκαλούσαν οι Έλληνες), κατέλαβαν την Βαβυλώνα και κατέκτησαν την Αίγυπτο.

Η πτώσηEdit

Μετά από αυτούς τους κατακτητικούς πολέμους, αρχίζει η παρακμή του μεγάλου κράτους της Ασσυρίας. Πολλοί υποδουλωμένοι λαοί εξεγείρονται και πρώτη η Αίγυπτος. Στο μεταξύ νέοι λαοί, φιλοπόλεμοι και δυνατοί, παρουσιάζονται και ασκούν ισχυρές πιέσεις στο Ασσυριακό κράτος και στο τέλος, γύρω στα 605 π.Χ., η Ασσυριακή Αυτοκρατορία καταστρέφεται από τους Μήδους.

Μάχες ΑσσυρίωνEdit

ΘρησκείαEdit

Οι Ασσύριοι πίστευαν σε πολλούς θεούς μα δύο ήταν οι σπουδαιότεροι: ο Ασσούρ και η Ιστάρ ή Αστάρτη, θεά του έρωτα και της γονιμότητας.

ΤέχνηEdit

Οι Ασσύριοι βασιλείς έκτιζαν μεγάλα και πολυέξοδα ανάκτορα, τα στόλιζαν με πολλές ανάγλυφες παραστάσεις από θήρες και πολεμικές νίκες.

Πρό των πυλών των ανακτόρων τοποθετούσαν πελώρους λίθινους λέοντες και πτερωτούς ταύρους, που έφεραν ανθρώπινη κεφαλή.

Στην αρχιτεκτονική οι Ασσύριοι έκαναν μεγάλες προόδους, παρ' όλο που χρησιμοποιούσαν, όπως οι Βαβυλώνιοι, μόνον πλίθες και πηλό. Προώθησαν επίσης την αγγειοπλαστική με ανάγλυφα και αγάλματα κλπ.

ΕπιστήμηEdit

Από τις επιστήμες πιο πολύ ασχολήθηκαν με τα Μαθηματικά και τη Γεωμετρία, γιατί μετρούσαν και χώριζαν τα κτήματα, έκαναν αρδευτικές εγκαταστάσεις, για να τα ποτίζουν και επιβλητικές οικίες, για να μένουν.

Επίσης, ασχολήθηκαν και με την Αστρονομία. Αρκετά και ίσως περισσότερα στοιχεία του πολιτισμού τους τα είχαν πάρει οι Ασσύριοι από τους Βαβυλωνίους.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki