Fandom

Science Wiki

Αυστραλοί Αβοριγίνες

63.893pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share

Αβοριγίνες

[1],

Για τους Ιταλούς Αβοριγίνες βλέπε εδώ

Ιστορικός λαός της Αυστραλίας.

ΕτυμολογίαEdit

Η ονομασία "Αβοριγίνες " σχετίζεται, ενδεχομένως, ετυμολογικά με τις λέξεις " αβ' οριγινος ιθαγενής , έγινε απο εδω ,ντοπιος, γνήσιος " .

ΕισαγωγήEdit

Αβορίγινες είναι οι τοπικοί κάτοικοι της Αυστραλίας που ήρθαν πιθανά από την Ασία τουλάχιστον πριν 30.000 έτη.

Στα τέλη του 18ου αιώνα υπήρχαν 500 - 600 διαφορετικές φυλές με διαφορετικές διαλέκτους, από τις οποίες 50 έχουν εξαφανιστεί.

Οι Αβοριγινες αποδεκατίστηκαν απο λευκούς επιδρομείς-αποίκους

ΚοσμογονίαEdit

Οι Αβορίγινες αναφέρουν την αρχή του Κόσμου ως το "Όνειρο" ή "την Ώρα του Ονείρου". Κατά την διάρκεια του Dreamtime οι ιθαγενείς πρόγονοι τους δημιούργησαν τα διάφορα στοιχεία της Φύσης, όπως, τα ζώα, το νερό, τα δέντρα, τον ουρανό.

ΜουσικήEdit

Η μουσική θεωρείται ότι αποτελεί μία "γέφυρα" ανάμεσα σε αυτούς και στους προγόνους, τους ήρωες, τη Γη, τα ζώα που ζουν σε αυτήν, και φυσικά τους Θεούς τους. Επίσης η επίκληση για βροχή, μία θεραπευτική τελετουργία, κ.λπ., συνοδεύεται από μουσική και χορούς.

ΤέχνηEdit

Στην Βόρεια Αυστραλία η τέχνη των Αβορίγινων περιλαμβάνει γλυπτική, τοιχογραφία, ζωγραφική στους φλοιούς των δέντρων και βραχογραφία. Ακόμη, κατασκευάζουν καλάθια, κομπολόγια κ.α.

ΚοινωνίαEdit

Οι Αβορίγινες έχουν ένα περίπλοκο και δυσνόητο "οικογενειακό" σύστημα που καθορίζει τις σχέσεις μεταξύ τους και τους γάμους. Οι Karimera για παράδειγμα χωρίζονται σε νομάδες ή τοπικά γκρουπ των 30 ατόμων, τα οποία χωρίζονται σε 4 τάξεις ή τμήματα.

ΘρησκείαEdit

Οι Αβορίγινες είναι θρησκευόμενος λαός, πράγμα που εκφράζεται όχι μόνο στους μύθους και τις τελετές, αλλά σε όλες τις πτυχές της κοινωνίας τους. Γι' αυτούς, όλος ο Κόσμος, η Γη, οι άνθρωποι, ζώα και φυτά, δημιουργήθηκε από τα πρωταρχικά πνεύματα, τους πρωταρχικούς θεούς, οι οποίοι υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα. Η τελετουργική διαδικασία παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην κοινωνική και καθημερινή ζωή των Αβορίγινων. Οι τελετές τους αναπαριστούν γεγονότα της Dreamtime τα ταξίδια των θεών, μύθοι που τους αφορούν, δράσεις και κινήσεις τους συνοδευμένες από τα κατάλληλα τραγούδια και τους χορούς, συνθέτουν μια κλασική τελετή οποιουδήποτε τύπου: μύησης, εορταστική, επικήδεια.

ΘεοίEdit

BaiameEdit

Για την νοτιοανατολική Αυστραλία είναι ο Δημιουργός θεός, πατέρας των πάντων. Έφερε στους ανθρώπους την πρώτη bora (τελετή μύησης), που συνεχίζεται ως σήμερα. Μαζί με το γιο του Dhurramulan αποτελούν τους βασικούς θεούς της μυθολογίας των Αβορίγινων. Αφού δημιούργησε τον κόσμο, αποσύρθηκε στον ουρανό, απ' όπου προήλθε και όπου κατοικεί για πάντα.

KaroraEdit

Για τους Αrandan της Αυστραλίας είναι ο δημιουργός θεός.

Karraru Edit

O θεός-ήλιος στη νοτιοδυτική Αυστραλία.

KunapipiEdit

Είναι η μητέρα θεά στη νότιο Αυστραλία. Ταξίδευσε σε όλον τον Κόσμο μαζί με κάποιους ήρωες και ηρωίδες που τη συνόδευαν.

MamaraganEdit

Είναι o θεός της βροντής και της αστραπής. Κτυπάει μεγάλες πέτρες μεταξύ τους και ρίχνει τη βροχή στη στεγνή γη, δίνοντας ζωή και τροφή στην ανθρωπότητα και σε όλα τα όντα. Η βροντή είναι η φωνή του. Σε περίοδο καλοκαιρίας κατοικεί σε μια λακκούβα με νερό.

AlingaEdit

Είναι η θεά του ήλιου για τη φυλή Bandicoot.

BunjilEdit

Είναι ο θεός του ουρανού με τη μορφή ιέρακα ή αετού. Δημιουργός θεός για τις φυλές στα δυτικά της νοτίου Αυστραλίας. Δημιούργησε τον Κόσμο και όλα τα όντα στη γη. Έμαθε τους ανθρώπους να τραγουδούν και να χορεύουν. Με την καθοδήγησή του οι άνθρωποι απόκτησαν σταδιακά τη σοφία. Σε κάποιες εκδοχές αναφέρεται ότι έπλασε τον άνδρα από πηλό, ενώ ο αδελφός του, Bat, έπλασε τη γυναίκα από ύδωρ.

Djanggao και DjunkdaoEdit

Είναι αδελφές θεές της γονιμότητας. Δημιούργησαν τον ωκεανό και όλα τους ιχθύες μέσα σε αυτόν. Στην περιοχή της Arnhemland ονομάζονται και Wawalay.

GidjaEdit

Είναι ο θεός της Σελήνης. Ο μύθος αναφέρει ότι ήταν ερωτευμένος με το άστρο της Νύκτας, τη Yalma. Αυτή γέννησε τη Lilga, το άστρο της Αυγής. Όταν αυτή πέθανε από κάποιο ατύχημα, ήταν η πρώτη φορά που πέθαινε κάποιος. Οι άνθρωποι κατηγόρησαν το Gidja γι' αυτό και προσπάθησαν να τον σκοτώσουν. Δεν τα κατάφεραν και ο θεός τους τιμώρησε να πεθαίνουν και να μην αναγεννώνται. Σε άλλες εκδοχές, ο Gidja δημιουργεί τις γυναίκες, ενώ σε κάποιες άλλες αναφέρεται ως θεός των ονείρων.

GnoweeEdit

Είναι η θεά του ήλιου στη νοτιανατολική Αυστραλία. Κάποτε ζούσε στη Γη, όταν ο Ουρανός ήταν πάντοτε σκοτεινός. Οι άνθρωποι περιπλανώνταν στο σκότος χωρίς να βλέπουν. Μια ημέρα, ενώ η Gnowee ήταν έξω και μάζευε φρούτα, o μικρός της γιος χάθηκε. Άρχισε να τον ψάχνει, κρατώντας έναν τεράστιο φακό, αλλά δεν τον βρήκε. Μέχρι σήμερα ανεβαίνει κάθε ημέρα στον ουρανό με το μεγάλο φακό και ψάχνει για το γιο της.

PalpinkalareEdit

Είναι η θεά της Δικαιοσύνης.

PuckoweEdit

Είναι η μάμμη θεά. Ζει στον ουρανό και είναι προστάτης των θεραπευτών-ιατρών.

Wati και KutjarraEdit

Είναι οι δυο αρσενικοί πρόγονοι των ανθρώπων, που τους δίδαξαν να θυμούνται τα όνειρά τους και να κρατούν ζωντανή στη μνήμη τους, την "εποχή του ονείρου".

WondjinaEdit

Είναι τα πρώτα όντα της "εποχής του Ονείρου". Ήρθαν από τη θάλασσα και ξεκουράστηκαν πάνω σε βράχια όπου αποτυπώθηκε η μορφή τους. Δημιούργησαν τον Κόσμο. Έδωσαν το Νόμο που πρέπει να ακολουθούν οι άνθρωποι. Φέρουν στους ανθρώπους την τεκνοποίηση. Έδωσαν τη βροχή στη Γη. "Η Γη αναπνέει και η εκπνοή της δημιουργεί ατμούς και σύννεφα που φέρνουν βροχή. Η βροχή φέρνει καρπούς και δημιουργεί τα πάντα να μεγαλώνουν, τα δέντρα, το χορτάρι, και να τρέφουν τα ζώα και όλα στη γη." Παριστάνονται σε βραχογραφίες με φωτοστέφανο και χωρίς στόμα. Τα μάτια και η μύτη είναι ενωμένα.

Yhi Edit

Είναι η θεά του φωτός και δημιουργός θεά των Karraur. Γέννησε την Σελήνη για να αντικαταστήσει τον ήλιο τη νύκτα και έτσι να μη φοβούνται οι άνθρωποι το σκότος. Αφού δημιούργησε τον πρώτο άνδρα, έπλασε και την πρώτη γυναίκα από το μίσχο ενός άνθους, για να μη αισθάνεται μονοτονία.

ΤοιχογραφίεςEdit

Η παρατήρηση εκατοντάδων τοιχογραφιών που ζωγραφίστηκαν πριν από χιλιάδες έτη και ανακαλύφθηκαν σε περίπου 100 διαφορετικά σπήλαια της Αυστραλίας.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, ίσως να πρόκειται για την πιο μακροχρόνια καταγραφή της ζωής στην Γη.

Οι Αυστραλοί Αβοριγίνες ξεκίνησαν να ζωγραφίζουν στους τοίχους πριν από 15.000 έτη.

Ομάδα επιστημόνων σε πρόσφατη αποστολή στο Γουέλινγκτον Ρέιντζ κατέγραψε 81 εικόνες διαφόρων πλοίων, από εμπορικά πλοία που μετέφεραν αγγεία από την Ινδονησία έως κανό και βρετανικά πλοία του 19ου αιώνα.

ΣυναλλαγέςEdit

Οι εικόνες αυτές ανατρέπουν την ευρέως διαδεδομένη άποψη ότι η ήπειρος υπήρξε απομονωμένη και ότι στο μεγαλύτερο μέρος της δεν είχε καθόλου ξένους επισκέπτες μέχρι που έφτασαν οι Βρετανοί με τον Πρώτο Στόλο το 1788.

Αντιθέτως, σύμφωνα με τις τοιχογραφίες, οι άνθρωποι της Βόρειας Αυστραλίας συναλλάσσονταν εμπορικά μέσω θαλάσσης με την Ασία και την Ευρώπη εκατοντάδες ή ακόμα και χιλιάδες χρόνια πριν την άφιξη των Βρετανών.

Επίσης, δίπλα στις αρχαίες απεικονίσεις του -εξαφανισμένου θηλαστικού- λύκου της Τασμανίας και των καγκουρό υπάρχουν εικόνες που τεκμηριώνουν τις εφευρέσεις του σύγχρονου κόσμου - ένα αυτοκίνητο, μια ρόδα ποδηλάτου, ένα δίπλανο αεροσκάφος και ένα τουφέκι, καθώς και πορτρέτα ενός ιεραπόστολου και ενός καπετάνιου.

«Οι άνθρωποι πήγαιναν επανειλημένα, για να προσθέσουν τοιχογραφίες για περισσότερα από χιλιάδες έτη και εκατοντάδες γενεές», αναφέρει ο αρχαιολόγος Πολ Τέικον, καθηγητής του Πανεπιστημίου του Γκρίφιθ στο Κουίνσλαντ.

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki