Fandom

Science Wiki

Βαρόμετρο

63.286pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share

Βαρόμετρον

measuring instruments

Instruments-01-goog.jpg

Μέτρηση
Καταμέτρηση
Όργανα Καταμέτρησης

- Είναι ένα Όργανο Καταμέτρησης

ΕτυμολογίαEdit

Η ονομασία "[[]]" σχετίζεται ετυμολογικά με την λέξη "[[]]".

ΠεριγραφήEdit

Βαρόμετρα ονομάζονται τα όργανα με τα οποία μετράμε την ατμοσφαιρική πίεση. Υπάρχουν δύο τύποι βαρομέτρων: τα υδραργυρικά και τα μεταλλικά.

Το υδραργυρικό βαρόμετρο στηρίζεται (η αρχή του) στο πείραμα του Τορικέλι. Αποτελείται από ένα σωλήνα που καταλήγει ανεστραμμένος σε ένα φαρδύ δοχείο. Το σύστημα έχει μια κλίμακα που μετράει το ύψος της υδραργυρικής στήλης.

Τα υδραργυρικά βαρόμετρα, αν και έχουν ακρίβεια, δεν είναι πρακτικά γιατί είναι δυσκολομετακίνητα. Περισσότερα πλεονεκτήματα σε αυτόν τον τομέα έχει ένας ιδιαίτερος τύπος υδραργυρικού βαρόμετρου, το βαρόμετρο Φορτέν.

Με τα υδραργυρικά βαρόμετρα η ατμοσφαιρική πίεση μετριέται σε χιλιοστά στήλης υδραργύρου.

Για μετρήσεις όχι μεγάλης ακριβείας χρησιμοποιούνται τα μεταλλικά βαρόμετρα. Το μεταλλικό βαρόμετρο αποτελείται από ένα κυλινδρικό δοχείο που δεν περιέχει αέρα. Η πάνω βάση του κυλινδρικού δοχείου, αποτελείται από λεπτό μετάλλινο έλασμα που έχει πτυχώσεις για να αυξάνεται η ευκαμψία του. Το έλασμα αυτό καθώς παραμορφώνεται από την ατμοσφαιρική πίεση μεταδίδει με κατάλληλο σύστημα μοχλών τη μετακίνηση σε ένα δείκτη που δείχνει σε μια κλίμακα την αντίστοιχη ένδειξη της ατμοσφαιρικής πίεσης.

Τα μεταλλικά βαρόμετρα αν τροποποιηθούν κατάλληλα, (δηλαδή αν προστεθεί ο καταγραφικός μηχανισμός) μετατρέπονται σε βαρογράφους (ή αυτογραφικά βαρόμετρα). Ο βαρογράφος λοιπόν είναι όργανο συνεχούς καταγραφής της ατμοσφαιρικής πίεσης.

Ο δείκτης έχει στην άκρη του γραφίδα, που καταγράφει σε χαρτί επάνω σε περιστρεφόμενο κύλινδρο τη βαρομετρική πίεση συνεχώς ή ανά τακτά διαστήματα.

Τα μεταλλικά βαρόμετρα, αν και δεν είναι ακριβείας, πάντως είναι πιο πρακτικά από τα υδραργυρικά, γι' αυτό και χρησιμοποιούνται περισσότερο.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki