Fandom

Science Wiki

Βραχμανισμός

63.276pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share

Βραχμανισμός

Είναι μια από τις αρχαιότερες θρησκείες της Ινδίας.

ΕισαγωγήEdit

Ο βραχμανισμός αναπτύχθηκε και διαδόθηκε πάρα πολύ, όταν στις Ινδίες επικρατούσε ως κοινωνικό σύστημα το δουλοπαροικικό.

Χαρακτηριστικό γνώρισμα του βραχμανισμού είναι η προσωποποίηση των δυνάμεων που υπάρχουν στη Φύση, ενώ παράλληλα υπάρχει μεγάλη λατρεία και προσωποποίηση των κοινωνικών δυνάμεων.

Στην περίπτωση του βραχμανισμού έχουμε το τυπικό παράδειγμα της δημιουργίας μιας θρησκείας, για να καλύψει την ιδεολογία και την κυριαρχία μιας κοινωνικής τάξης και, στη συγκεκριμένη περίπτωση, την τάξη των δουλοκτητών. Για αυτό και η θρησκεία αυτή προσπαθεί να δικαιολογήσει και να διατηρήσει στην εξουσία το δουλοκτητικό σύστημα.

Για το λόγο αυτό και οι ιερείς του Βραχμανισμού, που ονομάζονται Βραχμάνες, διαπαιδαγωγούσαν τον λαό με το πνεύμα της ταπείνωσης και της υποταγής. Δίδασκαν ακόμα ότι κάθε κοινωνική τάξη έχει ορισμένο καθήκον, ότι δηλ. οι πλούσιοι πρέπει να είναι κύριοι και οι πτωχοί δούλοι και ότι κάθε τάξη πρέπει να εκπληρώνει πιστά την αποστολή της.

Αν συνέβαινε αυτό, δίδασκαν οι βραχμάνοι, τότε, όταν οι δούλοι θα πέθαιναν, μπορεί να εξασφάλιζαν μια καλύτερη μετενσάρκωση, δηλ. ίσως θα μπορούσαν να γίνουν και κύριοι ή ακόμη θα μπορούσαν να γίνουν και κάτοικοι του ουρανού, ενώ οι κύριοι αν δεν ήταν αυστηροί κύριοι θα μετενσαρκώνονταν σε δούλους. Όσο για τους δούλους δίδασκαν ότι αν δεν ήταν πιστοί και υπάκουοι θα μετενσαρκώνονταν σε πολύ κατώτερα όντα.

Ο βραχμανισμός, μαζί με το βουδισμό, αποτέλεσαν τη βάση της νέας θρησκείας του ινδουισμού.

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki