Fandom

Science Wiki

Γίγαντες

63.289pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share

Γίγαντες

Giants, Gigantes

Gigantes-Typhon-02-goog.jpeg

Γίγαντες
Τυφωεύς ή Τυφών

Ομάδα ημιθέων της Ολυμπιακής Θρησκείας.

Οι Γίγαντες είχαν φοβερή δύναμη και τερατώδη μορφή. Ήταν αρκετά πολυπληθείς (περισσότεροι από εκατό).

ΕτυμολογίαEdit

Η ονομασία "Γίγαντες" σχετίζεται ετυμολογικά με την λέξη "Γη".

ΓέννησηEdit

Οι Γίγαντες γεννήθηκαν από την Γαία όταν αυτή γονιμοποιήθηκε από το αίμα του Ουρανού μετά τον ακρωτηριασμό του από τον Κρόνο.

Με τον ίδιο τρόπο γεννήθηκαν και οι Ερινύες.

Ως τόπος γέννησής τους θεωρούταν η Χαλκιδική.

ΜορφολογίαEdit

Οι Γίγαντες ήταν όντα τρομακτικά και υπερφυσικά. Είχαν μορφή ανθρώπου αλλά ήταν τρομεροί στην όψη και είχαν μεγάλο ύψος και μεγάλη δύναμη. Τα σώματά τους ήταν ποικίλης μορφής, μερικοί είχαν πόδια που κατέληγαν σε φίδια, άλλοι είχαν φολιδωτό δέρμα ενώ μερικοί είχαν ουρά σαύρας. Γενικώς, είχαν πυκνά μαλλιά και μακριά γένια. Αν και είχαν θεϊκή καταγωγή ήταν μόνον ημίθεοι (πιθανώς επειδή ήταν οψιγενείς).

Μερικοί από αυτούς μπορούσαν να φονευθούν μόνον αν δεχόταν ταυτόχρονα πλήγματα από θεό και θνητό.

Άλλοι ήταν αθάνατοι όσο πατούσαν στο έδαφος.

Οι σημαντικότεροι ΓίγαντεςEdit

Giants01-goog.jpg

Γίγαντας

Οι διαπρεπέστεροι Γίγαντες ήταν:

Η Ειρηνική ΠερίοδοςEdit

Οι Γίγαντες εξαπλώθηκαν σε ολόκληρη την Οικουμένη. Μερικοί κατοίκησαν στις δυτικές ακτές του Ωκεανού όπου συχνά τους επισκέπτονταν οι Ολύμπιοι και έπαιρναν μέρος στα συμπόσιά τους. Αυτό γινόταν κατά την διάρκεια των εορτών τους όταν οι Γίγαντες πρόσφεραν εκατόμβες.

Όσο ήταν νέοι παρέμεναν ήσυχοι και υπάκουοι προς τους θεούς. Όταν όμως ενηλικιώνονταν και συνειδητοποιούσαν την δύναμή τους γινόταν περισσότερο απείθαρχοι.

Τελικά οι σχέσεις τους με τους Ολύμπιους διακόπησαν καθώς οι Γίγαντες άρχισαν να καταπιέζουν τους ανθρώπους ζητώντας να επικρατήσουν στις χώρες που βρίσκονταν.

Οι Ολύμπιοι παρακολουθούσαν με αμηχανία τα δρώμενα καθώς έβλεπαν την κατάσταση να ξεφεύγει από τα χέρια τους. Δεν μπορούσαν όμως να επέμβουν καθώς έτσι θα εξόργιζαν την πανίσχυρη Γαία.

Η Γαία. ήταν όμως αρκετά εξοργισμένη τόσο από τον εγκλεισμό των Τιτάνων όσο και από την αλαζονεία των νέων κυριάρχων. Μολονότι είχε βοηθήσει τον εγγονό της, τον Δία, να επικρατήσει, δεν άντεχε να βλέπει τα τέκνα της φυλακισμένα στα Τάρταρα.

ΓιγαντομαχίαEdit

Gigantomachy03-goog.jpg

Γιγαντομαχία. Ο Ζεύς αντιμετωπίζει πολλούς Γίγαντες ταυτόχρονα

Τελικά η διαφαινόμενη ρήξη έγινε. Η Γαία. έδωσε το πράσινο φως και οι Γίγαντες άρχισαν την επίθεση πρώτοι.

Ο πόλεμος ήταν απίστευτα βίαιος και είχε υπερδεκαετή διάρκεια και διεξήχθηκε σε αέρα, ξηρά και θάλασσα.

Στην διάρκειά του πολλές περιοχές της Γης καταστράφηκαν καθώς πλήγησαν είτε από σεισμούς των Γιγάντων είτε κατακάηκαν από τους κεραυνούς του Δία.

Στην πρώτη φάση του πολέμου οι Γίγαντες πολιόρκησαν τον Όλυμπο. Ωστόσο οι αιφνιδιασθέντς Ολύμπιοι επέτυχαν να τους απωθήσουν.

Οι επόμενες μάχες διεξήχθησαν στο έδαφος σε διάφορα σημεία της Οικουμένης. Οι Γίγαντες αρχικά ήταν ακατάβλητοι τελικά όμως υπέκυψαν στην μεγαλύτερη δύναμη των θεών.

Γίγαντες ΚιλικίαςEdit

Στην Χετταϊκή Εποχή, στην Κιλικία υπήρχε το κράτος Kizzu-watna

Αργότερα, στις αρχές της 1ης Χιλιετίας π.Χ, οι Ασσύριοι το αποκάλεσαν Que.

Είναι ενδεχόμενο ότι εκεί ο μέσος κάτοικος της Μυκηναϊκής Ελλάδας τοποθετούσε τα πέρατα της Οικουμένης.

Στην περιοχή της έδρασαν οι Γίγαντες Τυφωεύς και Ευρυμέδων.

Επειδή το όνομα "Ευρυμέδων" πιθανότατα είναι παραλλαγή του ονόματος "Ωρομέδων" και ο Ωρομέδων είναι μεταγενέστερος βασιλέας της Κλασσικής Κιλικίας άρα είναι πολύ πιθανό η Kizza, η Que, η Coa κλπ να είναι ο αρχικός τύπος που μεταγλωτίσθηκε στην "Γη" ως μητέρα των Γίγ/Γιγάντων.

Σημειωτέον ότι η σημαντική πόλη είναι οι Σόλοι (η Ura των Χετταϊκών Κειμένων) που ανήκε στην Τυρρηνία (Tarhuanassa).

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki