Fandom

Science Wiki

Διακριτότητα και Συνέχεια

63.260pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share

Περί Διακριτού και Συνεχούς

ΕισαγωγήEdit

Στην Μαθηματική Επιστήμη, δυο αντιτιθέμενες έννοιες, με μή καθορισμένα σύνορα, κυβερνούν ολόκληρη την περίπλοκη εξέλιξη των Μαθηματικών. Σε αδρές γραμμές πρόκειται για την διακριτότητακβάντωση) και την συνέχεια.

  • Η διακριτότητα προσπαθεί να περιγραψει κβαντικά ολη τη Φύση και όλα τα Μαθηματικά, στην βαση των διακεκριμενων αναγνωρισίμων διαφορετικών στοιχείων, όπως είναι τα τουβλα σε έναν τοίχο, τα σωματίδια, ή οι αριθμοί 1,2,3,...

Στη συνεχή κίνηση, ή πιο γενικα στην ιδια την εννοια της συνεχειας, οι διακριτοί αριθμοί 1,2,3,... δεν συνιστούν την καταλληλη μαθηματική εικόνα. Όλα τα σημεια του τμήματος μιας ευθειας γραμμής για παράδειγμα δεν εχουν κατι ξεκαθαρα ατομικο, όπως εχουν οι αριθμοι της ακολουθιας 1,2,3,... οπου το βήμα από το ένα μελος της ακολουθιας στο επομενο είναι το ιδιο, συγκεκριμένα το 1, διοτι αναμεσα σε κάθε δυο σημεία του ευθυγράμμου τμήματος ανεξάρτητα ποσο κοντα είναι αυτά μπορουμε παντοτε να βρούμε ή τουλαχιστον να φαντασθούμε ένα άλλο σημείο: δεν υπαρχει "ελαχιστο" βήμα από ένα σημείο στο "επομενο". Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει καθολου επομενο σημείο.

  • Το τελευταιο (η συλληψη της συνέχειας, της ανυπαρξιας του "επομενου") όταν αναπτύχθηκε από τον Νεύτωνα, τον Leibniz και τους διαδοχους τους, οδηγησε στο απεέραντο πεδιο του Λογισμού και τις αναρίθμητες εφαρμογες του στην επιστήμη και στην τεχνολογία καθως και σε ότι σημερα καλείται Μαθηματική Ανάλυση.
  • Η Γεωμετρία συμμετέχει και στο συνεχές και στο διακριτό.

Μεγάλος στόχος των μαθηματικών σημερα είναι η εναρμονιση συνεχούς και διακριτού, η συμπερίληψη τους σε ένα περιεκτικο μαθηματικο πεδιο και η απαλοιφή της ασάφειας και από τα δυο.

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki