Fandom

Science Wiki

Ελέφαντας \Ζώα

63.260pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share

Ελέφας

elephant, Ελέφαντας

Mammal-01-goog.png

Θηλαστικά
---
Επικράτεια: Ευκάρυα
Βασίλειο: Ζώα
Υποβασίλειο: Ευμετάζωα
Υπερσυνομοταξία: Δευτεροστόμια
Συνομοταξία: Χορδωτά
Υποσυνομοταξία: Σπονδυλωτά
Ανθυπομοσυνομοταξία: Γναθοστόματα
Υπερομοταξία: Τετράποδα
Ομοταξία: Θηλαστικά

Είναι ένα θηλαστικό ζώο.

ΕτυμολογίαEdit

Η ονομασία "[[]]" σχετίζεται ετυμολογικά με την λέξη "[[]]".

ΕισαγωγήEdit

Ο Ελέφαντας είναι το μεγαλύτερο φυτοφάγο θηλαστικό στη Γη. και βρίσκεται στην Ασία και την Αφρική. Ο Αφρικανικός ελέφαντας είναι μεγαλύτερος με ύψος που φτάνει τα 3,9 μέτρα και βάρος τους 7,5 τόνους ενώ ο Ασιατικός τα 3 μέτρα και βάρος τους 5 τόνους. Ο πρόγονος του σημερινού ελέφαντα είναι το μαμούθ που έζησε στην τεταρτογενή περίοδο.

Το πιο χρήσιμο εργαλείο στον ελέφαντα είναι η προβοσκίδα που είναι πιο ευέλικτη ακόμα και από τα ανθρώπινα χέρια. Είναι πολύ δυνατή και χρήσιμη για τη συλλογή τροφής και νερού και με αυτή μπορεί να ξεριζώνει θάμνους και μικρά δένδρα και να κόβει κλαδιά. Η άκρη της δε είναι τόσο επιδέξια που μπορεί να μαζεύει και τα πιο μικροσκοπικά αντικείμενα από το έδαφος.

Επίσης η προβοσκίδα απορροφά σκόνη και λάσπη ψεκάζοντας τη στο σώμα του ελέφαντα προστατεύοντας τον από τη ζέστη και τον καυτό ήλιο, ενώ αποτελεί και ένα ισχυρό αμυντικό όπλο αφού λειτουργεί ως πανίσχυρο ρόπαλο εναντίον των εχθρών του.

Χαρακτηριστικό στον ελέφαντα εκτός από την προβοσκίδα είναι και οι χαυλιόδοντες του. Μεγάλοι κοπτήρες που φυτρώνουν στην άνω γνάθο και χρησιμοποιούνται ως όπλο και βοηθητικό εργαλείο. Κάθε χαυλιόδοντας στα ενήλικα αρσενικά φθάνει το μήκος των 3 μέτρων και βάρος από 25-50 κιλά ενώ στα θηλυκά δεν yperba;inei τα 10 κιλά.

Στο παρελθόν το κυνήγι του ελέφαντα για τους πολύτιμους χαυλιόδοντες του , το ονομαστό ελεφαντόδοντο, γινόταν σε τέτοιο μεγάλο βαθμό που ήταν αιτία το είδος να απειληθεί με εξαφάνιση και χρειάστηκε την επέμβαση των αρχών για την προστασία του με την δημιουργία μεγάλων πάρκων. Σήμερα πάντως και με την παρέμβαση πολλών οικολογικών οργανώσεων το κυνήγι του ελέφαντα έχει σχεδόν σταματήσει. Σε μερικούς ελέφαντες στις περιοχές της Ζάμπια και της Μοζαμβίκης οι χαυλιόδοντες απουσιάζουν εντελώς. Κάποιοι επιστήμονες θεωρούν ότι αυτό έγινε από την φύση ώστε να προστατευτεί το είδος από τους κυνηγούς.

Ο ελέφαντας έχει μικρούς οφθαλμούς, η όραση του δεν είναι καλή και δύσκολα μπορεί να διακρίνει ένα αντικείμενο σε απόσταση 50 μέτρων, όμως η όσφρηση του είναι πολύ ανεπτυγμένη. Παρά το τεράστιο κεφάλι που διαθέτει ο εγκέφαλος του είναι πολύ μικρός , 4 μόνο φορές βαρύτερος από αυτόν του ανθρώπου .Είναι πανέξυπνο και συναισθηματικό ζώο με πολύ καλή μνήμη ,που την χρησιμοποιεί κυρίως για τον προσανατολισμό του , γι αυτό επικρατεί και η ρήση έχει μνήμη ελέφαντα.

Εκπαιδεύεται σχετικά εύκολα και εξημερώνεται, οι πρώτοι δε εξημερωμένοι ελέφαντες θεωρούνται αυτοί στην Ινδία στους προ Χριστού αιώνες που χρησιμοποιήθηκαν στις μάχες.

Ακόμη και σήμερα οι ελέφαντες στις περιοχές της Ινδίας και της Μαλαισίας χρησιμοποιούνται για την μεταφορά βαρέων αντικειμένων, στις παρελάσεις και τις μεγάλες εορτές και παγκοσμίως σε διάφορα τσίρκα για επιδείξεις.

Οι ελέφαντες ζουν σε κοπάδια των 15-30 ατόμων και μετακινούνται συνεχώς ημέρα και νύκτα για την αναζήτηση τροφής και νερού. Είναι ιδιαίτερα κοινωνικά ζώα και η αγέλη τους συνήθως αποτελείται από ένα ηλικιωμένο θηλυκό, απο τη νεώτερη ώριμη κόρη και από διάφορες ηλικίες και των 2 φύλων.Το γηραιότερο θηλυκό εποπτεύει τις διάφορες δραστηριότητες.

Παρά το τεράστιο μέγεθος τους και το μεγάλο βάρος τους διανύουν περίπου 10 km/h ενώ όταν βρεθούν σε κατάσταση πανικού φθάνουν και τα 40 km/h.

Ο ελέφαντας δεν μπορεί να αναπαραχθεί πριν από την συμπλήρωση των 15 ετών και η κυοφορία του θηλυκού διαρκεί 22-23 μήνες. Το ύψος του νεογνού φθάνει τα 90 εκατοστά και το βάρος τα 90 κιλά. Η διάρκεια ζωής του ανέρχεται κατά μέσον όρο στα 70 έτη.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki