Fandom

Science Wiki

Ερυθρά

63.238pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share

Ερυθρά

Illness

Therapy-01-goog.jpg

Ιατρική
Φαρμακολογία
ίαση
θεραπεία
ασθένεια

- Μία ασθένεια του ανθρώπινου οργανισμού.

ΕτυμολογίαEdit

Ikl.jpg Ασθένειες Ikl.jpg
& Συμπτώματα
Illness-goog.jpg
Α
Β

Γ
Δ
Ε

Η

Θ
Ι

Κ

Λ

Μ

Ν

Ο

Π

Ρ

Σ

Τ

Υ

Φ

Χ

Ψ

Η ονομασία "" σχετίζεται ετυμολογικά με την λέξη "[]]".

ΕισαγωγήEdit

Η ιλαρά είναι ένα οξύ, πολύ μεταδοτικό ιογενές νόσημα.

Η ερυθρά, παλαιότερα γνωστή και ως γερμανική ιλαρά, είναι μία πολύ μεταδοτική νόσος. Είναι συνήθως ήπια ασθένεια. Η προσβολή από την ασθένεια συνήθως δημιουργεί ισόβια ανοσία.

Η ερυθρά δεν εμφανίζεται πλέον συχνά γιατί τα περισσότερα παιδιά εμβολιάζονται από τον πρώτο χρόνο της ζωής τους.

ΕπιπλοκέςEdit

Μια σπάνια επιπλοκή είναι μια φλεγμονή του εγκεφάλου (εγκεφαλίτιδα) και η θρομβοπενία, μία διαταραχή κατά την οποία ο αριθμός των αιμοπεταλίων (παράγοντες πήξης του αίματος) στο αίμα είναι χαμηλός δηλ. κάτω από το φυσιολογικό.

Κατά κανόνα η ερυθρά δεν είναι ιδιαίτερα σοβαρή στα παιδιά, αλλά μπορεί να αποβεί πολύ σοβαρή στις έγκυες γυναίκες. Στους 3 πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης η ερυθρά μπορεί να προκαλέσει σοβαρές βλάβες στο έμβρυο, όπως καρδιοπάθειες, τύφλωση, κώφωση, πνευματική καθυστέρηση, αποβολή κ.α.

ΜετάδοσηEdit

Η ερυθρά μεταδίδεται άμεσα με την εισπνοή σταγονιδίων που έχει εκπνεύσει ο άρρωστος.

Μπορεί να την κολλήσει επίσης ένα άτομο όταν έχει έρθει σε επαφή με τις εκκρίσεις ενός ασθενούς (όπως το σάλιο) και μετά βάλει τα χέρια του στο στόμα ή τη μύτη του.

Η ερυθρά μεταδίδεται από 5 ημέρες πριν από την εκδήλωση του εξανθήματος μέχρι μία εβδομάδα μετά.

ΕμβολιασμόςEdit

Το εμβόλιο της ερυθράς περιέχει ζώντες εξασθενημένους ιούς. Μολονότι ο συγκεκριμένος εμβολιασμός δεν αποτελεί προϋπόθεση για τη χορήγηση άδειας εισόδου σε καμιά χώρα, τα άτομα που ταξιδεύουν ή ζουν στο εξωτερικό καλό θα είναι να έχουν ανοσία εναντίον της ιλαράς, της ερυθράς και της παρωτίτιδας.

Σε γενικές γραμμές, άτομα θεωρούνται ότι έχουν αποκτήσει ανοσία, εάν υπάρχει είτε

  • η βεβαίωση από ιατρό της νόσησης με αυτά τα νοσήματα είτε
  • η εργαστηριακή απόδειξη της παρουσίας ανοσίας στα νοσήματα αυτά είτε, τέλος,
  • η απόδειξη χορήγησης δύο δόσεων του εμβολίου.

Η πρώτη δόση του εμβολίου κατά της ιλαράς, της ερυθράς και της παρωτίτιδας (MMR) θα πρέπει να γίνεται στην ηλικία των 12 έως 15 μηνών. Η δεύτερη δόση του εμβολίου έχει σκοπό να εξασφαλίσει ανοσία στα άτομα που δεν ανταποκρίθηκαν στην πρώτη δόση του και θα πρέπει να απέχει χρονικά από την πρώτη δόση 28 τουλάχιστον ημέρες.

Το MMR μπορεί να χορηγηθεί ταυτόχρονα (αλλά σε διαφορετική θέση) με οποιοδήποτε άλλο εμβόλιο που περιέχει ζώντες εξασθενημένους ή αδρανοποιημένους ιούς. Εντούτοις, το MMR και το εμβόλιο του κίτρινου πυρετού δεν χορηγούνται ταυτόχρονα, αλλά θα πρέπει να μεσολαβήσει μεταξύ των δύο αυτών εμβολίων ένα διάστημα 28 ημερών.

ΑιτιολογίαEdit

Οφείλεται σε προσβολή από τον ιό rubella.

ΣυμπτωματολογίαEdit

Τα πρόδρομα κλινικά συμπτώματα της είναι: Έχει χαρακτηριστικά παρόμοια με αυτά της ελαφριάς προσβολής από ιλαρά ή οστρακιά.

Σε πολλά ομοιάζει με την οστρακιά, αλλά διαφέρει στο ότι στην μεν οστρακιά ο λάρυγγας φλογώνεται έντονα, ενώ αυτό δεν συμβαίνει στην ερυθρά.

Συνήθως η πρώτη ένδειξη είναι εξάνθημα από στίγματα, αν και μερικές φορές εμφανίζεται ακαμψία και πόνος των μυών.

Ο ιός της ερυθράς μπορεί να προκαλέσει τα ακόλουθα συμπτώματα:

  • Οίδημα στους λεμφαδένες στο πίσω μέρος του λαιμού και πίσω από τα αυτιά. Σε μερικές περιπτώσεις, υπάρχει διόγκωση των λεμφαδένων σε κάθε σημείο του σώματος, συμπεριλαμβανομένων των μασχαλών και της βουβωνικής χώρας
  • Ένα εξάνθημα που δεν παρουσιάζει κνησμό, αρχίζει από το πρόσωπο και επεκτείνεται στον κορμό και τα άκρα. Το εξάνθημα εξαφανίζεται μέσα σε 3 περίπου ημέρες
  • Μερικά άτομα έχουν πόνους στις αρθρώσεις

ΑντιμετώπισηEdit

Τα νεαρά άτομα, συνήθως, αναρρώνουν πλήρως μέσα σε περίπου 10 ημέρες από την πρώτη εμφάνιση των συμπτωμάτων.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki