Fandom

Science Wiki

Θάνατος

64.212pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share

Θάνατος

Death

Death-10-goog.jpg

Θάνατος Γήρας Χρόνος

Nibelungen-Valkyrie-goog.jpg

ΜίαΒαλκυρία παραλαμβάνει την ψυχή του νεκρού πολεμιστή για την οδηγήσει στην Βαλκαλλία.

Time-01-goog.jpg

Χρόνος Ηλικία

Time-Clepsydra-01-goog.jpg

Κλεψύδρα Χρόνος

- Ένα Βιολογικό Φαινόμενο

- Η παύση της λειτουργίας των οργάνων του οργανισμού.

ΕτυμολογίαEdit

Πρότυπο:Bioeffects

Η ονομασία "Θάνατος" σχετίζεται ετυμολογικά με την λέξη "θνητότητα".

ΙατρικήEdit

Skeleton-goog.gif

Ο "θάνατος"

Είναι η διακοπή της ζωικής δραστηριότητας του οργανισμού, η οριστική διακοπή της ανταλλαγής της ύλης στη ζωντανή ουσία. Ο θάνατος στα ανθρώπινα όντα διακρίνεται σε:
  • φυσιολογικό, που επέρχεται φυσιολογικά με τα γηρατειά και
  • παθολογικό ή πρόωρο που προκαλείται από νοσηρές καταστάσεις του οργανισμού, από φθορά που δεν αποκαθίσταται οργάνων ζωτικής σημασίας για τον οργανισμό, όπως ο εγκέφαλος, η καρδιά κλπ. Ο πρόωρος θάνατος μπορεί να είναι αποτέλεσμα μιας μακρόχρονης ασθένειας ή να είναι αιφνίδιος.

Στον άνθρωπο, αλλά και στα θερμόαιμα ζώα, ο θάνατος συνδέεται με τη διακοπή των ζωικών λειτουργιών του οργανισμού και κυρίως της αναπνοής και της κυκλοφορίας του αίματος.

Επιβεβαιώνεται από τη διακοπή της αναπνοής, την τελική παύση των παλμών της καρδιάς, τη νευρική ψύξη κ.ά.

ΛαογραφίαEdit

Στη λαογραφία, ο θάνατος συνδέεται με σειρά λατρευτικών εκδηλώσεων και δεισιδαιμονιών. Είναι χαρακτηριστικό δε ότι, ακόμη και πριν έρθει ο θάνατος, ο απλός άνθρωπος, από ορισμένες συμπτώσεις, προσπαθεί να τον προμαντέψει. Για παράδειγμα, η κουκουβάγια που πετά στο παράθυρο της οικίας, προσπαθώντας να μπει μέσα, είναι κακό προμήνυμα για την ευτυχία της οικογένειας.

Ολυμπιακή ΘρησκείαEdit

Σύμφωνα με τη Ολυμπιακή Θρησκεία, ο Θάνατος είναι μία θεότητα. Είναι δίδυμος αδελφός του Ύπνου, έχει αδελφή τη Λήθη, μητέρα τη Νύκτα, πατέρα το Έρεβος και κατοικεί στα Τάρταρα.

Χριστιανισμός και ΜετανθρωπισμόςEdit

Ecdysis-wik.gif

Βιολογική Έκδυση. Ο θάνατος ως "αλλαγή" σταδίου. Η αναλογία με την Μετανθρώπιση είναι έκδηλη

Ο Χριστιανισμός παραδέχεται το σωματικό θάνατο και εξηγεί ότι ο Θεός τον δέχεται από άπειρη αγάπη για μας και μόνο. Δηλαδή, επειδή ο άνθρωπος είχε πέσει στην αμαρτία μπορούσε να χρησιμοποιήσει το υλικό του σώμα για κακούς σκοπούς. Έτσι, για να τον προφυλάξει και μόνο, του έδωσε το θάνατο.

Η ύπαρξη της άλλης ζωής "της αιώνιας" κάνει τους Χριστιανούς, αλλά και τους άλλους μονοθεϊστές, να βλέπουν το θάνατο ρεαλιστικά.

Ο Μετανθρωπισμός θεωρεί τον θάνατο, απλά, ως μία κομβική διαδικασία για την αλλαγή σταδίου (όπως συμβαίνει κατά την μετάβαση ενός εντόμου από χρυσαλλίδα σε τέλειο έντομο.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki