Fandom

Science Wiki

Ινδονησία

63.277pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share

Ινδονησία

Indonesia

Maps-Indonesia-goog.jpg

Ινδονησία.

Maps-Indonesia-Moloccas-goog.png

Μολούκκες Νήσοι.

Maps-Indonesia-Sumatra-goog.jpg

Σουμάτρα.

Ιστορική χώρα και κράτος της Νοτιανατολικής Ασίας

ΕτυμολογίαEdit

Η λέξη " Ινδονησία" σχετίζεται ετυμολογικά με την λέξη " Ινδία".

ΕισαγωγήEdit

Η Ινδονησία είναι ένα νησιωτικό κράτος της Νοτιοανατολικής Ασίας, που απαρτίζεται από περίπου 18.000 νησιά. Πρωτεύουσα είναι η Τζακάρτα, παλαιότερα γνωστή ως Βαταβία. Η Ινδονησία συνορεύει με την Παπούα και την Μαλαισία, στην νήσο Νέα Γουινέα και το Ανατολικό Τιμόρ στη νήσο Τιμόρ.

Η Ινδονησία είναι ένα νησιωτικό κράτος της Νοτιοανατολικής Ασίας, που απαρτίζεται από περίπου 18.000 νησιά. Πρωτεύουσα είναι η Τζακάρτα, παλαιότερα γνωστή ως Μπατάβια. Η Ινδονησία συνορεύει με την Παπούα Νέα Γουινέα, το Ανατολικό Τιμόρ και τη Μαλαισία.

ΓεωγραφίαEdit

Η Ινδονησία είναι γνωστή ως "Αδάμας του Ισημερινού", καθώς το 45% του εδάφους της καλύπτεται από δάση. Τα περίπου 18.000 νησιά της Ινδονησίας, εκ των οποίων 6.000 είναι ακατοίκητα, είναι διάσπαρτα γύρω από τον ισημερινό, προσδίδοντας στη χώρα τροπικό κλίμα. Οι νήσοι με το μεγαλύτερο πληθυσμό είναι η Ιάβα, η Σουμάτρα, το Βόρνεο, η Νέα Γουινέα και η Κελέβη.

Η θέση της πάνω από τρεις τεκτονικές πλάκες καθιστά τους σεισμούς, αλλά και τα τσουνάμι, συχνό φαινόμενο στην Ινδονησία. Η Ινδονησία έχει τουλάχιστον 66 ηφαίστεια, το πιο δημοφιλές εκ των οποίων ήταν το Κρακατόα.

ΘρησκείαEdit

Η κύρια θρησκεία στην Ινδονησία είναι ο [[Ισλαμισμός], καθώς σχεδόν το 88% του πληθυσμού δηλώνουν Μουσουλμάνοι. Από τον υπόλοιπο πληθυσμό, το 9% είναι Χριστιανοί, κυρίως Προτεστάντες και λίγοι Καθολικοί, το 2% είναι Ινδουϊστές και το 1% Βουδιστές.

ΙστορίαEdit

Εντύπωση προκαλεί η αρκετά ακριβής καταγραφή των νήσων της από τον Ελληνορρωμαίο γεωγράφο Πτολεμαίο Κλαύδιο. Σύμφωνα με τα κείμενά του διακρίνονται:

  • Σαβαδεΐδες Νήσοι, νήσοι ανθρωποφάγων. Πιθανότατα ταυτίζονται με τις μικρές νήσους της Νότιας Ινδονησιακής αλυσσίδας, στα δυτικά της Ιάβας, που συναντούσαν πρώτες οι ναυτικοί - έμποροι καθώς περιέπλεαν τις ακτές του Ινδικού Ωκεανού προς το Ινδονήσιο Αρχιπέλαγος: το Μπαλί, Λομπόκ, Σουμπάβα, Σούμπα, Φλόρες και Τιμόρ και τις Μολούκκες Tanibar (και συγκεκριμένα την Yamdena) και Aru.
  • Σίνδες Νήσοι, ονομαζόμενες και "νήσοι Αγαθού Δαίμονος", τρείς νήσοι ανθρωποφάγων. Πιθανότατα ταυτίζονται με τις τρείς μεγάλες νήσους της βόρειας Ινδονησιακής αλυσσίδας: , την Σουμάτρα, το Βόρνεο, και την Κελέβη.

Τέλος:

  • Μανιόλες Νήσοι. Δέκα νήσοι που οι κάτοικοί τους φοβούνται την "Ηράκλεια λίθο" και ναυπηγούν τα πλοία τους στα όρη (ίσως επειδή ως πειρατές υπέστησαν τιμωρία από Σινική εκστρατεία). Πιθανότατα ταυτίζονται με τις δέκα μεγαλύτερες Φιλιππίνες (Λουζόν, Μιντανάο, Παλαβάν, Πανάι, Σαμάρ, Μιντόρ, Λέιντε, Μιντόρ, Νέγκρος). Ενδεικτικά το όνομά τους θυμίζει την πρωτεύουσα Μανίλα. Οι τελευταίες αυτές νήσοι, βέβαια, δεν ανήκουν στο κράτος της Ινδονησίας αλλά βρίσκονται στον ίδιο νησιωτικό χώρο.
  • Νήσοι Σατύρων. Τρείς νήσοι που οι κάτοικοι φέρουν ουρά (όπως οι Σάτυροι). Πιθανότατα ταυτίζονται με την Taiwan και τις δύο νοτιότερες νήσους της Ιαπωνίας:

Το αρχιπέλαγος της Ινδονησίας, ειδικότερα η νήσος Ιάβα, κατοικήθηκε από τον Homo Erectus περίπου πριν από 500.000 έτη. Η περιοχή ήταν σημαντική εμπορική αρτηρία για την Κίνα κι έτσι άνθισε το εμπόριο μπαχαρικών. Στην περιοχή επίσης υπήρχαν θρησκευτικές και πολιτιστικές επιρροές του Ινδουισμού και του Βουδισμού και κατά το Μεσαίωνα, στα νησιά διαδόθηκε ο Ισλαμισμός. Αργότερα αποτέλεσε Ολλανδική αποικία.

Στις αρχές του 20ού αιώνα, σε πολλά νησιά εκδηλώθηκαν εξεγέρσεις ενάντια στην ολλανδική εξουσία. Έπειτα από ένα σύντομο διάστημα κατοχής από την Ιαπωνία κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, ανακηρύχθηκε η ανεξαρτησία της χώρας το 1945, ενώ αναγνωρίστηκε ενωμένο και ανεξάρτητο κράτος της Ινδονησίας τέσσερα έτη αργότερα, το 1949.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki