Wikia

Science Wiki

Λύκος \Ασθένεια

Talk2
61.305pages on
this wiki

Illness

Therapy-01-goog

Ιατρική
Φαρμακολογία
ίαση
θεραπεία
ασθένεια

- Μία ασθένεια του ανθρώπινου οργανισμού.

ΕτυμολογίαEdit

Ikl Ασθένειες Ikl
& Συμπτώματα
Illness-goog
Α
Β

Γ
Δ
Ε

Η

Θ
Ι

Κ

Λ

Μ

Ν

Ο

Π

Ρ

Σ

Τ

Υ

Φ

Χ

Ψ

Η ονομασία "Λύκος" σχετίζεται ετυμολογικά με την λέξη "[Λύκος \Ζώο|Λύκος]]".

ΕισαγωγήEdit

Υπάρχουν δύο κοινές μορφές λύκου:

  • ο δισκοειδής και
  • ο συστημικός.

Ο δισκοειδής λύκος είναι μια ασθένεια του δέρματος, που συχνά είναι χρόνιος και οδηγεί στην δημιουργία ουλών. Μπορεί να περιορίζεται στο δέρμα και να μην συνδέεται με παθήσεις άλλων συστημάτων του οργανισμού. Σε άλλες περιπτώσεις ο δισκοειδής λύκος μπορεί να αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικά της συστηματικής μορφής του λύκου.

Ο συστημικός λύκος είναι μια χρόνια, συστηματική, φλεγμονώδης πάθηση.

Χρόνια πάθηση σημαίνει ότι διαρκεί μεγάλο χρονικό διάστημα, πιθανότατα για το υπόλοιπο της ζωής. Πάντως, σχεδόν όλοι οι άνθρωποι με λύκο παρουσιάζουν διακυμάνσεις στην δραστηριότητα της πάθησης, γνωστές ως εξάρσεις και υφέσεις.

Κατά καιρούς μπορεί να μην υπάρχουν καθόλου ενδείξεις ή συμπτώματα του λύκου (υφέσεις). Μερικά άτομα έχουν μεγάλης διάρκειας υφέσεις.

Η συστημική πάθηση είναι αυτή στην οποία πολλά διαφορετικά τμήματα του σώματος μπορεί να προσβληθούν. Ο όρος φλεγμονώδης αναφέρεται στην αντίδραση του οργανισμού, που οδηγεί σε πόνο, θερμότητα, ερυθρότητα και διόγκωση.

ΑιτιολογίαEdit

Δεν γνωρίζουμε τα αίτια που προκαλούν το λύκο. Οι ιατροί θεωρούν ότι είναι μια αυτοάνοσος πάθηση. Το Ανοσοποιητικό Σύστημα είναι η φυσική άμυνα του οργανισμού εναντίον της πάθησης. Κάτω από φυσιολογικές συνθήκες, αναπτύσσονται προστατευτικές ουσίες (αντισώματα) που κυκλοφορούν στο αίμα για να καταπολεμήσουν π.χ. τα βακτηρίδια που εισέβαλαν στον οργανισμό.

Στο λύκο μπορεί να σχηματίζονται αντισώματα ακόμη και χωρίς την παρουσία ξένων ουσιών όπως τα βακτηρίδια. Αυτά τα αντισώματα ονομάζονται αυτοαντισώματα, επειδή επιτίθενται στους ιστούς του ίδιου του οργανισμού. Αυτό με την σειρά του προκαλεί φλεγμονή και βλάβη στους ιστούς του ίδιου του οργανισμού και μπορεί να καταλήξει στα συμπτώματα τα οποία παρουσιάζουν τα άτομα με λύκο. Τι προκαλεί την αλυσσίδα των γεγονότων που οδηγεί σε αυτή την αντίδραση είναι άγνωστο.

Κάποιες μελέτες δείχνουν ότι ορισμένα άτομα κληρονομούν την τάση να αποκτήσουν λύκο. Το συμπέρασμα αυτό προέρχεται από το γεγονός ότι μερικές νέες περιπτώσεις λύκου μπορούν να είναι πιο κοινές σε μια οικογένεια, της οποίας ένα μέλος ήδη έχει την πάθηση. Πάντως δεν υπάρχουν αποδείξεις για το ότι ο λύκος μεταδίδεται απ' ευθείας, για παράδειγμα από την μητέρα στην κόρη. Μερικοί επιστήμονες πιστεύουν ότι ίσως ένας ιός μπορεί να πυροδοτήσει την ανάπτυξη του λύκου και την εμφάνιση των συμπτωμάτων της πάθησης σε άτομα που έχουν γενετική προδιάθεση.

ΣυμπτωματολογίαEdit

ΑντιμετώπισηEdit

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Ikl Κίνδυνοι ΧρήσηςIkl
των Εξωτερικών Συνδέσμων

Οι διάφοροι "Εξωτερικοί Σύνδεσμοι (Links)" (όχι μόνον, της Sciencepedia αλλά και κάθε διαδικτυακού ιστότοπου (ή αλλιώς site)), αν και άκρως απαραίτητοι, είναι αδύνατον να ελεγχθούν (λόγω της ρευστής φύσης του Web), και επομένως είναι ενδεχόμενο να οδηγήσουν σε παραπλανητικό, κακόβουλο ή άσεμνο περιεχόμενο. Ο αναγνώστης πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικός όταν τους χρησιμοποιεί.

- Μην κάνετε χρήση του περιεχομένου της παρούσας εγκυκλοπαίδειας αν διαφωνείτε με όσα αναγράφονται εδώ:

  ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ  

Down, never and Up, forever
Get immortal or die trying

- Όχι, στις διαφημίσεις που τοποθετούνται μέσα στα άρθρα.

Around Wikia's network

Random Wiki