Fandom

Science Wiki

Μαλαισία

63.268pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share

Μαλαισία

Malaysia

Κράτος της Ινδοκινεζικής Χερσονήσου.

Οι κάτοικοι αποκαλούνται Μαλαισιανοί ή Μαλαίσιοι ή Μαλαίοι.

ΕτυμολογίαEdit

Η λέξη "Μαλαισία " σχετίζεται ετυμολογικά με την λέξη " Μαλάκκα".

ΙστορίαEdit

Ο Πτολεμαίος Κλαύδιος αναφέρει τη χώρα στον πρώτο του χάρτη ως «Χρυσή Χερσόνησος» λόγω των πλούσιων κοιτασμάτων χρυσού.

Οι Μαλαισιανοί έχουν κοινά εθνολογικά χαρακτηριστικά με τους κατοίκους της Σουμάτρας, της Ιάβας και των Φιλιππίνων.

Κατά τον 7ο αιώνα η αυτοκρατορία των SRIVIJAYA, με πρωτεύουσα την PALEMBANG, επικράτησε στην ευρύτερη περιοχή και επεκτάθηκε ως την Ταιλάνδη.

Το 1403, ένας πρίγκηπας από τη Σουμάτρα εγκαταστάθηκε στη Μέλακα, που σύντομα εξελίχθηκε σε μια ισχυρή πόλη-κράτος. Το εμπόριο μπαχαρικών καθώς και η στρατηγική της θέση (στον πορθμό που χωρίζει τη Σουμάτρα από τη Μαλαισιανή Χερσόνησο) την ανέδειξαν σε έναν διάσημο λιμένα εκείνης της εποχής.

Το 1405 ο κινέζος ναύαρχος CHENG HO φθάνει στη Μέλακα υποσχόμενος την εύνοια του αυτοκράτορα της Κίνας κατά των απειλών από το βασίλειο του Σιάμ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την κυριαρχία της πόλης σε όλη τη χερσόνησο. Την ίδια περίοδο εξαπλώνεται σε όλη τη χώρα ο Ισλαμισμός.

Σύντομα η πόλη, λόγω του πλούτου της, κινεί το ενδιαφέρον των Πορτογάλων οι οποίοι την κατατρόπωσαν μετά την άφιξη του στόλου του Αλφόνσου της Αλβουκέρκης. Ο σουλτάνος της πόλης καταφεύγει στο JOHOR και το μετατρέπει σε πόλη-κράτος της κεντρικής Μαλαισίας, ενώ η Μέλακα γίνεται το κέντρο των Ευρωπαικών Δυνάμεων της περιοχής. Παρ' όλο που οι Πορτογάλοι κυριάρχησαν στη Μέλακα για 100 έτη, δεν επέτυχαν να ελέγξουν απόλυτα το εμπόριο της πόλης. Βαθμιαία οι πορτογαλικές δυνάμεις εξασθενούν και η πόλη παραδίδεται στους Ολλανδούς ύστερα από σκληρή και μακρόχρονη πολιορκία.

Οι Ολλανδοί, με τη μονοπωλιακή πολιτική τους, οδηγούν την πόλη σε μία φθίνουσα πορεία έτσι ώστε πολύ σύντομα να χάσει την αίγλη και τον πλούτο της.

Στα τέλη του 18ου αιώνα οι Βρετανοί συνεχίζοντας την αποικιοκρατική πολιτική τους, αρχίζουν να εποφθαλμιούν την Μαλαισία και πράγματι το 1786 καταλαμβάνουν το νησί Πενάνγκ. Πολύ σύντομα το Πενάνγκ αναπτύσσεται και ο πληθυσμός από 1800 φθάνει τους 10000 κατοίκους.

Την ίδια περίοδο, οι εξελίξεις στην Ευρώπη ευνοούσαν την κυριαρχία των Βρετανών σε όλη τη χερσόνησο και πράγματι καταφέρνουν να επικρατήσουν έναντι των Ολλανδών. Παρόλο που το 1818 οι Ολλανδοί ξαναπαίρνουν τον έλεγχο της Μέλακα και της Ιάβας, η δίψα των Βρετανών για κυριαρχία στην περιοχή, τους οδηγεί στην ίδρυση της Σιγκαπούρης, η οποία κυβερνείται μαζί με την Μέλακα και το Πενάνγκ από τη Βεγγάλη της Ινδίας.

Κατά την περίοδο της επικράτησης των Βρετανών, η Μαλαισία μετατράπηκε σε πολιτισμικό χωνευτήριο ενώ επίσης οι ίδιοι ευθύνονται για μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές.

Το 1955 η Μαλαισία κερδίζει την πλήρη ανεξαρτησία της και πραγματοποιούνται οι πρώτες εκλογές.

ΠολίτευμαEdit

Η Μαλαισία αποτελείται από μια συνομοσπονδία 13 πολιτειών και το πολίτευμα της είναι η Συνταγματική Μοναρχία.

ΔημογραφίαEdit

Ο λαός της Μαλαισίας αποτελεί κράμα διάφορων εθνικοτήτων όπως Μαλαίσιοι, Κινέζοι, Ινδοί, κ.α

Το 85% του πληθυσμού ζει στη χερσόνησο, ενώ το 15% στις λιγότερο δημοφιλείς πολιτείες του SABAH και του SARAWAK.

Τα πολιτικά δρώμενα της χώρας ελέγχονται από τους Μαλαισιανούς ενώ τα οικονομικά από τους Κινέζους.

ΟικονομίαEdit

Η οικονομία της Μαλαισίας συγκαταλέγεται στις πιο εντυπωσιακές των χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας. Εξάγει μεταξύ άλλων εξαρτήματα υπολογιστών, υφάσματα, είδη υπόδησης, πετρελαικά προιόντα, ξυλεία και φοινικέλαιο. Η θεαματική εξέλιξη της οικονομίας οφείλεται στα σύγχρονα μέσα μεταφοράς, τις άριστες τηλεπικοινωνίες και σε όλα τα αναπτυξιακά έργα που έχουν πραγματοποιηθεί.

ΘρησκείαEdit

Η ποικιλομορφία των λαών που κατοικούν στη Μαλαισία αντικατοπτρίζεται στην πληθώρα των θρησκειών που συναντά κανείς εκεί. Παρ όλο που ο ισλαμισμός είναι η επίσημη θρησκεία, η ανεξιθρησκεία είναι εξασφαλισμένη.

Ο ινδουισμός υφίσταται τα τελευταία 1500 έτη. Το ισλάμ επικράτησε στα μέσα του 14ου αιώνα, αλλά η άφιξη Ινδών εργατών τον 20ο αιώνα επέφερε αύξηση στους οπαδούς του ινδουισμού. Οι Μαλαισιανοί είναι σχεδόν όλοι μουσουλμάνοι ενώ οι κινέζοι ασπάζονται ένα κράμα από ταοιστικές, βουδιστικές και προγονικές λατρείες με εξαίρεση ελάχιστους χριστιανούς.

ΚλιματολογίαEdit

Στη Μαλαισία επικρατεί τροπικό κλίμα. Η θερμοκρασία σπάνια πέφτει κάτω από τους 20ο C ακόμα και τη νύχτα και συνήθως φθάνει τους 30ο C κατά τη διάρκεια της ημέρας. Κατά την περίοδο των βροχών (Οκτώβριο – Απρίλιο) αιφνίδιες καταιγίδες και ηλιοφάνεια εναλλάσονται.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki