FANDOM

Μη-Κυβερνητική Οργάνωσις

Non-governmental organization

Είναι μία οργάνωση.

ΕτυμολογίαEdit

Η ονομασία "Μη Κυβερνητική" σχετίζεται ετυμολογικά με την λέξη "Κυβέρνηση".

ΕισαγωγήEdit

Ο όρος μη κυβερνητικές οργανώσεις (Μ.Κ.Ο.) αποτελεί νεολογισμό και αποδίδει στα ελληνικά τον αγγλικό όρο Non-Governmental Organisations (NGOs). Ο όρος χρησιμοποιήθηκε αρχικά στο άρθρο 71 του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ.

Ακριβής ορισμός του δεν υπάρχει. Ο όρος αναφέρεται σε μη κερδοσκοπικές οργανώσεις με διεθνή συνήθως παρουσία, οι οποίες δεν αποτελούν διεθνείς οργανισμούς αλλά στηρίζονται στην Ιδιωτική Πρωτοβουλία και είναι ανεξάρτητες από τα κράτη.

Τα τελευταία έτη έχει επικρατήσει ο όρος να χρησιμοποιείται για κάθε κοινωφελή οργάνωση που δεν ανήκει στο κράτος. Οι σκοποί των ΜΚΟ είναι κυρίως ανθρωπιστικοί και αφορούν περιβαλλοντικα ή κοινωνικά προβλήματα όπως η πενία, ο ρατσισμός κ.λ.π.

Από τις πρώτες ΜΚΟ ήταν ο Διεθνής Ερυθρός Σταυρός, ενώ στην Ελλάδα η μεγαλύτερη ΜΚΟ είναι πιθανώς η Αλληλεγγύη της Εκκλησίας της Ελλάδος[1].

Περιβαλλοντικές Μ.Κ.ΟEdit

Η εμφάνιση προβλημάτων όπως η Όξινη Βροχή, η μόλυνση της ατμόσφαιρας και των υδάτων, η ρύπανση, ο φαινόμενο του θερμοκηπίου, η τρύπα του όζοντος, η εξαφάνιση ειδών χλωρίδας και πανίδας ευαισθητοποίησε τους κατοίκους του Δυτικού Κόσμου σε θέματα Οικολογίας.

Εξ αιτίας αυτών των προβλημάτων διαμόρφωσαν στις αρχές του 20ου αιώνα στις αστικοποιημένες κοινωνίες τα πρώτα οικολογικά κινήματα διατήρησης της Φύσης και τροφοδότησαν αργότερα ανάλογες προσπάθειες. Οι οργανώσεις αυτές λειτούργησαν με βάση την εθελοντική εργασία ατόμων με ιδιαίτερες ευαισθησίες προς το περιβάλλον, επιστήμονες και κυρίως με τη συμμετοχή της νεολαίας.

Λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος των μεμονωμένων ατόμων που εθελοντικά υποστήριζαν τις ομάδες αυτές, οι κυβερνήσεις των διαφόρων κρατών αναγνώρισαν την αξία ορισμένων και συνέβαλαν οικονομικά στις προσπάθειες τους. Πέρα από την εθελοντική προσπάθεια των ατόμων και τη βοήθεια των κυβερνήσεων η εξάπλωση των οργανώσεων και η απόκτηση περισσοτέρων δυνατοτήτων προήλθε απο τη στήριξη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με επιχορηγήσεις προγραμμάτων.

Έτσι οι διάφορες Μ.Κ.Ο. που δημιουργήθηκαν κατάφεραν να αποκτήσουν μια ανεξαρτησία κινήσεων και δράσεων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ορισμένες φορές, τη δημιουργία δικτύων περιβαλλοντικών οργανώσεων με κοινούς σκοπούς, ορισμένα εκ των οποίων χρηματοδοτούνται απο μεγάλα επιχορηγητικά προγράμματα (για παράδειγμα LIFE).

Κατάλογος Περιβαλλοντικών Μ.Κ.ΟEdit

Ο κατάλογος αυτός παρουσιάζει τις πιο γνωστές ΜΚΟ

Μ.Κ.Ο. σε Διεθνές ΕπίπεδοEdit

Τίτλος σύνδεσης

M.K.O. ΕλλάδαςEdit

Σημαντικές Μ.Κ.Ο άλλων χωρών Edit

Ανθρωπιστικές Μ.Κ.Ο.Edit

ΥποσημειώσειςEdit

Βλέπε επίσηςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Ikl Κίνδυνοι ΧρήσηςIkl

Επίσης,

IonnKorr-System-00-goog

Also on FANDOM

Random Wiki