Fandom

Science Wiki

Ούμβριοι

63.284pages on
this wiki
Add New Page
Talk3 Share

Όμβροι

Umbri, Ομβρικοί, Ούμβροι

Maps-Italia-Middle-01-goog.jpg

Μέση Ιταλία.

Ιστορικός λαός της Ιταλίας.

ΕτυμολογίαEdit

Ikl.jpg Ιταλία Ikl.jpg
Ιστορική Διαίρεση
Χερσόνησος
Ausonia
Αύσονες
Oenotria
Οινωτροί
Ligyria
Λίγυες
Gallia Transpadana
Gallia Cispadana
Γαλάτες
Venetia
Βενετοί
Etruria
Ετρούσκοι
Tyrrhenia
Τυρρηνοί
Umbria
Ούμβριοι
Picenum
Πικεντίνοι
Latium
Λατίνοι
Samnium
Σαμνίτες
Graecia Magna
Ιταλιώτες
Campania
Καμπανοί
Lucania
Λευκανοί
Messapia
Μεσσάπιοι
Iapygia
Ιάπυγες
Apulia
Άπουλοι
Daunia
Δαύνιοι
Brettia
Βρέττιοι
Σικελία
Trinacria
Sicania
Elymais
Άλλες Νήσοι

Sardenia
Cyrnos
Κύρνιοι
Aethalia
Αιθαλιείς

Η ονομασία "Όμβροι" σχετίζεται, ενδεχομένως, ετυμολογικά με τις λέξεις:

ΠεριγραφήEdit

Οι Ούμπρι ήταν από τις αρχαιότερες ιθαγενείς φυλές της Ιταλίας. Οι περισσότερες πόλεις τους ιδρύθηκαν μεταξύ του 9ο και του 4ου αιώνα π.Χ..

Κατά τη διάρκεια αυτών των ετών είχαν εμπορικές σχέσεις με τους Ετρούσκους και τους Έλληνες.

Τα όρια της περιοχής που καταλάμβαναν είχαν φυσικά σύνορα τον Τίβερη, τα Απέννινα Όρη μέχρι την Αδριατική. Η γλώσσα τους ήταν μέρος μιας γλωσσικής ομάδας που καλείται "Οσκο-ουμβρική" και είναι συγγενής προς την λατινική.

Θρησκεία Edit

Κατά τον 6ο π.Χ. αιώνα οι Ούμβριοι άρχισαν να κατασκευάζουν τα πρώτα ιερά και ναούς. Λάτρευαν πολλές θεότητες με κυριότερες τη Φερωνία (Feronia), τη Βαλεντία, τη Μινέρβα Ματούσια και την Κλίτιμους. Σε πινακίδες που βρέθηκαν το 1444 αναπαριστούν θρησκευτικές τελετές με θυσίες ζώων.

Πολιτική Δομή Edit

Η πολιτική ιεραρχία της κοινωνίας των Ουμβρίων ήταν περιορισμένη λόγω του μεγέθους των πόλεων. Το ανώτερο αξίωμα (uhtur) το κατείχαν δύο άνδρες οι οποίοι ήταν δικαστές και υπεύθυνοι για τις τελετές. Υπήρχε άλλη μία κατώτερη θέση στην ιεραρχία (maron), και τέλος ο kvestur που ήταν ο θρησκευτικός ηγέτης.

Μέλη της αριστοκρατικής οικογένειας Νέρβα, που είχε Ούμβρια καταγωγή, έγιναν γερουσιαστές και αυτοκράτορες.

ΙστορίαEdit

Οι Ρωμαίοι ήρθαν για πρώτη φορά σε επαφή με την Ουμβρία το 310 π.Χ. και εγκατέστησαν εκεί αποικίες το 299 π.Χ., το 268 π.Χ. και το 241 π.Χ..

Θα ολοκληρώσουν την κατάκτηση της, περίπου το 260 π.Χ.. Η ενσωμάτωση της Ουμβρίας στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία έγινε τον 3ο αιώνα π.Χ. Τον ίδιο αιώνα εγκαταστάθηκαν στην περιοχή 40.000 άποικοι Ρωμαίοι. Από το 220 π.Χ. η Ουμβρία συνδεόταν οδικά με τη Ρώμη μέσω της Βία Φαμίνια, ενώ πολλές πόλεις της θερούνταν ως σύμμαχοι των Ρωμαίων και έστελναν στρατεύματα σε πολέμους.

ΑρχαιολογίαEdit

Κοντά στη σημερινή Σιένα έχουν βρεθεί οικισμοί των Ουμβρίων που χρονολογούνται στον 7ο με 8ο αιώνα π.Χ. Οικισμοί έχουν βρεθεί επίσης κοντά στην Περούτζια, η οποία ήταν το κέντρο της Ουμβρίας.

Αρχαία Ουμβρική πόλη είναι η Ασίζη (Asisium), για την οποία η μυθολογία αναφέρει ότι ιδρύθηκε το 847 π.Χ. από τον Δάρδανο.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

  • Bradley, Guy. Ancient Umbria. State, culture, and identity in central Italy from the Iron Age to the Augustan era. Oxford: Oxford University Press, 2000.
  • Buck, Carl Darling. A Grammar of Oscan and Umbrian. Boston: Ginn and Company Publishers, 1904.
  • Domenico, Roy P. Regions of Italy: A Reference Guide to History and Culture. Greenwood Publishing Group, 2001. pp. 367-371.
  • Pliny. Natural History with an English translation in ten volumes by H. Rackham. Cambridge: Harvard University Press, 1961.
  • Poultney, James Wilson. «The Bronze Tables of Iguvium.» American Philological Association, Number XVIII. 1959.

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki