Fandom

Science Wiki

Πεντηκονταετία

64.213pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share

Πεντηκονταετία

Fifth-century of Athens

Maps-Athenian-Empire-BC-431-goog.svg

Πεντηκονταετία 1η Αθηναϊκή Συμμαχία

Polititians-Athens-Pericles-goog.jpg

Περικλής, ο διασημότερος Αθηναίος πολιτικός

- Μία υποπερίοδος της Κλασσικής Εποχής.

ΕισαγωγήEdit

Τον Αύγουστο 479 π.Χ. ο Σπαρτιάτης βασιλέας Λεωτυχίδης νίκησε τον περσικό στόλο στη Μυκάλη και ο Ξάνθιππος πολιόρκησε και κατέλαβε τη Σηστό το φθινόπωρο του ίδιου έτους.

Αλλά οι στρατιωτικές περσικές βάσεις παρέμεναν στην Ηιόνα και στο Δορίσκο και μικρότερες φρουρές σε άλλα σημεία του βορείου Αιγαίου.

Για την απελευθέρωση των ελληνικών πόλεων της Μικράς Ασίας χρειαζόταν επιθετικοί πόλεμοι.

Η Σπάρτη ήταν μία συμβατική δύναμη που διέθετε μόνο ισχυρό στρατό και δεν ήταν διατεθειμένη να αναλάβει επιθετικές επιχειρήσεις.

Οι τελευταίες κοινές επιχειρήσεις των Σπαρτιατών με τους υπόλοιπους Έλληνες ήταν εναντίον του Βυζαντίου (478) και στην Κύπρο (478). Το φθινόπωρο του 478/7 ιδρύθηκε η Α' Αθηναϊκή συμμαχία.

Για μία πεντηκονταετία, ο ευδιάκριτος ανταγωνισμός Αθήνας - Σπάρτης και η ισορροπία δυνάμεων οδήγησε σε σχετική ειρήνη.

Οι σημαντικότερες εξελίξεις έλαβαν χώρα στην Αθήνα. Επρόκειτο για πολιτικές εξελίξεις, επί μέρους αλλαγές του πολιτικού συστήματος που είχε εισηγηθεί ο Κλεισθένης. Κατ’ αρχάς, το 487/6 π.Χ. άλλαξε ο τρόπος εκλογής των αρχόντων. Ενώ ως τότε εκλέγονταν απευθείας από την εκκλησία, τώρα προηγούνταν εκλογή των υποψηφίων ανάμεσα στους οποίους γινόταν κλήρωση. Η δεύτερη αλλαγή είναι οι μεταρρυθμίσεις του Εφιάλτη, αρχηγού των δημοκρατικών, το 462/1 π.Χ. με τις οποίες αφαιρέθηκαν οι πολιτικές αρμοδιότητες από τον Άρειο Πάγο και αυξήθηκε ο έλεγχος των αρχόντων με τρεις νέους θεσμούς, μετά την έγκριση της εκκλησίας του δήμου. Οι εύθυνοι ήταν μία επιτροπή της βουλής όπου καλούνταν για απολογία ο υπό κατηγορία άρχοντας, οι λογισταί εκλέγονταν από την εκκλησία για να (?) διαχειρίζονται τα χρήματα και οι θεσμοθέται για δίκη στο δικαστήριο.

Ο έλεγχος των αρχόντων γινόταν εκ των προτέρων μέσω της δοκιμασίας και μέσω της εισαγγελίας, μήνυσης για παράβαση καθήκοντος. Στον Άρειο Πάγο έμειναν μόνο οι δίκες φόνου και η .. ηθικού χαρακτήρα. Τον Εφιάλτη, μετά τη δολοφονία του, διαδέχθηκε στην ηγεσία της παράταξης των δημοκρατικών ο Περικλής, ο οποίος καθιέρωσε τη μισθοδοσία των αξιωματούχων (π.χ. βουλευτών, στρατηγών) και το 457 π.Χ. χορηγήθηκε το δικαίωμα κλήρωσης στους εννέα άρχοντες και στους ζευγίτες. Εκκλησιαστικός μισθός το 403 π.Χ. (?)ένας ή περισσότεροι οβολοί.

Τα αξιώματα για 500 ήταν οι ταμίαι της Αθηνάς, οι στρατηγοί και οι Ελληνοταμίαι, που διαχειρίζονταν τα οικονομικά της συμμαχίας.

Το 478/7 ιδρύθηκε η Α' Αθηναϊκή συμμαχία, που περιλάμβανε τις παράλιες πόλεις και τα νησιά του βορείου Αιγαίου, της Προποντίδας ως το Βυζάντιο, των ακτών της Μικράς Ασίας και, στη μεγάλη της ακμή, της νότιας Μικράς Ασίας ως την Παμφυλία. Επίσης όλα τα νησιά του Αιγαίου και του βορειοανατολικού Αιγαίου. Κατά τη διάρκεια των ετών 478/7 έως 405/4 σημειώθηκαν αυξομειώσεις στο μέγεθος της συμμαχίας. Η Αθήνα επανέφερε στη συμμαχία όσες πόλεις είχαν αποστατήσει, κάτι που δε θα συνέβαινε στη Β’ αθηναϊκή συμμαχία.

Οι αρχές της οργάνωσης της συμμαχίας αναφέρονται από το Θουκυδίδη (Α, 96-97). Του συμμαχικού στρατού ηγήθηκε ο Κίμων, ο οποίος κατάφερε να εκδιώξει τους Πέρσες από την Ηιόνα και έλεγξε ολόκληρο το Αιγαίο. Αποκατέστησε την ασφάλεια του πλου, απαλλάσσοντας π.χ. τη Σκύρο από τους πειρατές των οποίων ήταν βάση. Επεξέτεινε τη συμμαχία ως την Παμφυλία και έως το 476 π.Χ. μετά τη μάχη στον Ευρυμέδοντα, έφθασε στο ανώτατο όριο επιτυχίας της Αθήνας.

Παράλληλα, έχουμε μία μεταβολή στο χαρακτήρα της συμμαχίας, λόγω δύο γεγονότων.

Το πρώτο ήταν η μεταφορά του ταμείου της συμμαχίας από τη Δήλο στην Ακρόπολη της Αθήνας, το 454 π.Χ. όταν ο αθηναϊκός στόλος είχε εγκλωβιστεί στο Νείλο.

Το 450 π.Χ. συμφωνήθηκε η Καλλίειος Ειρήνη στη βάση του ισχύοντος status quo. Μετά από αυτά τα δύο γεγονότα, η συμπεριφορά των Αθηναίων έλαβε ηγεμονικό χαρακτήρα, ταμείο φόροι συμμάχων.

Από το 454 π.Χ. σώζονται οι φορολογικές στήλες. Και στον Πελοποννησιακό Πόλεμο δεν υπήρξε σύμμαχος πόλη που να αποστάτησε και να μην έχει εξαναγκάσθηκε να επιστρέψει στη συμμαχία, η οποία έληξε το 405 π.Χ.

ΧρονολόγιοEdit

Έτος 479 π.Χ. Edit

Οι Πέρσες (υπό τον Μαρδόνιο) ηττώνται στις Πλαταιές από τα συνασπισμένα ελληνικά στρατεύματα, υπό την ηγεσία του Σπαρτιάτη Παυσανία.

Νίκη των Ελλήνων υπό την ηγεσία του Αθηναίου Ξανθίππου, πατέρα του Περικλή, και του Σπαρτιάτη Λεωτυχίδη, επί των Περσών στην πεζοναυμαχία της Μυκάλης. Τέλος Περσικών Πολέμων - Αρχή της Πεντηονταετίας.

Οι Αθηναίοι καταλαμβάνουν τη Σηστό.

Εξέγερση των πόλεων της Ιωνίας και των νήσων του Αιγαίου εναντίον των Περσών.

Εκστρατεία Σπαρτιατικού στρατού (υπό τον Λεωτυχίδη) στη Θεσσαλία.

  • Θεμιστόκλειο Τείχος

Έπειτα από παρότρυνση του Θεμιστοκλή οι Αθηναίοι αρχίζουν την ανέγερση του φερώνυμου τείχους με το οποίο οχυρώνονται ο Πειραιάς και η Αθήνα, καθώς και ο δρόμος που συνδέει τις δύο πόλεις (Μακρά Τείχη). Οι εργασίες ολοκληρώνονται το 456 π.Χ.

Έτος 478 π.Χ.Edit

  • Σπαρτιατική Εκστρατεία σε Κύπρο. Ναυτική δύναμη αποτελούμενη από 20 Πελοποννησιακά, 30 Αθηναϊκά από τον Αριστείδη και άλλα συμμαχικά πλοία, υπό τη διοίκηση του Παυσανίου κινήθηκε για τελευταία φορά σε κοινή επιχείρηση. Αντικειμενικός σκοπός της επιχειρήσεως αυτής ήταν η απελευθέρωση των πόλεων της Κύπρου από τους Πέρσες, σκοπός που δεν επετεύχθη καθόσον μάλλον οι Κύπριοι βασιλείς (με νωπές τις κακές αναμνήσεις της Ιωνικής Επανάστασης) δεν ανταποκρίθηκαν.
  • Από την Κύπρο έπλευσαν προς το Βυζάντιο που κατείχετο ακόμα από τους Πέρσες. Η θέση του Βυζαντίου ήταν καίρια καθώς ήλεγχε την δίοδο προς τον Εύξεινο Πόντο, όπου ευρίσκοντο σημαντικές αγορές σίτου και πρώτων υλών για τον Ελλαδικό χώρο. Το Βυζάντιο ύστερα από σύντομη πολιορκία παραδόθηκε και μεταξύ των άλλων συνέλαβαν πολλούς Πέρσες αιχμαλώτους ανάμεσά τους και πολλούς ευγενείς.
  • Αφιερώνεται στο Ιερό του Απόλλωνα στους Δελφούς το χάλκινο σύμπλεγμα του Ηνίοχου.

Έτος 478/477 π.Χ.Edit

Ο Παυσανίας ανακαλείται στη Σπάρτη.

Η Αθήνα ιδρύει τη Συμμαχία της Δήλου - περισσότερο γνωστή ως Α' Αθηναϊκή Συμμαχία. Ο Ιέρων διαδέχεται τον Γέλωνα στις Συρακούσες. Ο βασιλέας της Θράκης Τήρης αναγνωρίζει την Αθηναϊκή Συμμαχία και δέχεται να πληρώνει το «θράκιο φόρο».

Έτος 477/476 π.Χ. Edit

  • Οριστική εκδίωξη Περσών από την Θράκη

Ο Κίμων επαναφέρει στην αθηναϊκή κυριαρχία την Ηιόνα, πόλη που βρίσκεται στις εκβολές του Στρυμόνα, στη Μακεδονία, την οποία κατείχαν οι Πέρσες (στρατηγός Βόγης).

Έτος 476 π.Χ.Edit

  • Αθηναϊκή Κατάληψη Σκύρου. Ο Κίμων καταλαμβάνει τη Σκύρο και ένα έτος αργότερα την Κάρυστο.

Έτος 475-465 π.Χ. Edit

Αντισπαρτιατική κίνηση στην Πελοπόννησο.

Έτος 474 π.Χ. Edit

Έτος 474/3 π.Χ.Edit

  • Ο Θεμιστοκλής εξοστρακίζεται από την Αθήνα κατηγορούμενος για συναλλαγή με την Περσία (σύμφωνα με άλλους το 472/471 π.Χ.).

Έτος 472 π.Χ.Edit

Εγκαθίδρυση δημοκρατικού πολιτεύματος στο Άργος.

Παίζεται στο θέατρο το πρώτο σωζόμενο έργο του Αισχύλου, οι «Πέρσαι». Χορηγός της παράστασης είναι ο Περικλής.

Έτος 471 π.Χ. Edit

  • Νίκη των Σπαρτιατών στην Τεγέα εναντίον των συνασπισμένων στρατευμάτων του Άργους και της Τεγέας.
  • Συνοικισμός της Μαντίνειας.

Έτος 469 π.Χ. Edit

  • Αποστασία Νάξου

Η Νάξος αποστατεί από την Αθηναϊκή Συμμαχία. Η Αθήνα αποστέλλει ισχυρές δυνάμεις και επαναφέρει τη Νάξο στη συμμαχία. Κατεδαφίζονται τα τείχη της νήσου, που στο εξής συμβάλλει μόνο οικονομικά και όχι με πλοία στις επιχειρήσεις της συμμαχίας.

Οι Σπαρτιάτες νικούν τους ενωμένους (εκτός από τους Μαντινείς) Αρκάδες στην περιοχή της Διπαίας (σημ. Πιάνα).

Έτος 469 π.Χ.Edit

Έτος 468 π.Χ. Edit

  • Κατάληψη Μυκηνών από τους Αργείους. Το Άργος καταλαμβάνει την Τίρυνθα και τις Μυκήνες.
  • Ανέγερση του Ναού του Δία στην Ολυμπία.

Έτος 467 π.Χ. Edit

  • Θάνατος του τυράννου Ιέρωνα.

Έτος 466 π.Χ.Edit

  • Ναυτική Νίκη Αθηναίων κατά Περσών στον Ευρυμέδοντα. Ο Κίμων με ένα στόλο που αποτελείται από 200 περίπου πλοία περιπλέει τα παράλια της Καρίας και της Λυκίας και εξαναγκάζει τους κατοίκους των πόλεων της περιοχής να προσχωρήσουν στην 1η Αθηναϊκή Συμμαχία. Στα παράλια της Παμφυλίας, στις εκβολές του ποταμού Ευρυμέδοντα, καταστρέφει τον Περσικό στόλο, ο οποίος αποτελούνταν από Φοινικικά κυρίως πλοία, και στη συνέχεια αποβιβάζει στρατό και νικά τις Περσικές δυνάμεις στην ξηρά.
  • Εγκαθίδρυση δημοκρατικού πολιτεύματος στις Συρακούσες.

Έτος 465 π.Χ.Edit

  • Οι Αθηναίοι αποτυγχάνουν στην προσπάθειά τους να αποικίσουν τις Εννέα Οδούς.
  • Ηττώνται στη θέση Δραβήσκος από το ισχυρό θρακικό φύλο των Ηδωνών. Στη θέση αυτή θα κατορθώσουν τελικά το 437 π.Χ. να ιδρύσουν τη στρατηγικής σημασίας πόλη Αμφίπολη.
  • Αποστασία Θάσου από την Αθηναϊκή Συμμαχία. Η Θάσος αποστατεί από την 1η Αθηναϊκή Συμμαχία. Επί τρία έτη πολιορκείται από τους Αθηναίους.

Έτος 464 π.Χ.Edit

  • Έναρξη 4ου Μεσσηνιακού Πολέμου. Καταστροφικός σεισμός στη Σπάρτη γίνεται αφορμή για γενική εξέγερση των Μεσσήνιων. Η επανάσταση θα κρατήσει μέχρι το 455 π.Χ. και στις εναντίον των επαναστατών επιχειρήσεις θα πάρει μέρος μέχρι το 461 π.Χ. και αθηναϊκό εκστρατευτικό σώμα υπό την ηγεσία του Κίμωνα.

Έτος 464 π.Χ. Edit

Έτος 463 π.Χ.Edit

Παράδοση της Θάσου.

Έτος 462/461 π.Χ. Edit

Μεταρρυθμίσεις του Εφιάλτη στην Αθήνα. Δολοφονία του Εφιάλτη. Ο Κίμων εξορίζεται μετά την εκδίωξη του Αθηναϊκού εκστρατευτικού σώματος από τους Σπαρτιάτες.

  • Συμμαχία Άργους - Αθήνας.

Έτος 461 π.Χ. Edit

  • Θάνατος του Θεμιστοκλή στη Μαγνησία της Μικράς Ασίας και του Αριστείδη στην Αθήνα.

Έτος 461/460 π.Χ. Edit

  • Οι Σπαρτιάτες καταλαμβάνουν την Ιθώμη.
  • Οι Μεσσήνιοι μεταναστεύουν στη Ναύπακτο.
  • Συμμαχία της Αθήνας με τα Μέγαρα. Μακρά Τείχη συνδέουν την πόλη των Μεγάρων με το επίνειο της Νίσαιας.

Έτος 460 - 454 π.Χ.Edit

Έτος 459-456 π.Χ.Edit

Οι Αθηναίοι έπειτα από πολύχρονη πολιορκία καταλαμβάνουν την Αίγινα.

Έτος 459 π.Χ.Edit

Έτος 458 π.Χ. Edit

Ο Αθηναϊκός στόλος εμφανίζεται στην παραλία της νήσου. Επακολουθεί ναυμαχία και ο Αιγινητικός συντρίβεται.

  • Αίγινα: Απόβαση από Αθήνας και πολιορκία της πόλης. Οι Αθηναίοι αποβιβάζουν δυνάμεις και πολιορκούν την πόλη.

Οι Κορίνθιοι εισβάλλουν στην Αττική προσπαθώντας να υποχρεώσουν τους Αθηναίους να αποσυρθούν από την Αίγινα. Συντρίβονται από τους Αθηναίους (υπό τον Μυρωνίδη)

  • Κτίζονται τα Μακρά Τείχη, που συνδέουν την Αθήνα με τον Πειραιά και το Φάληρο.

Έτος 457 π.Χ.Edit

Αίγινα: Παράδοση σε Αθήνας Edit

Οι Αιγινήτες αναγκάζονται να παραδώσουν την πόλη τους που υποχρεώνεται να γίνει μέλος της Αθηναϊκής Συμμαχίας.

Τανάγρα: Νίκη Σπάρτης. Ήττα ΑθήναςEdit

Ήττα των Αθηναίων από τους Σπαρτιάτες στη μάχη της Τανάγρας.

Οινόφυτα: Νίκη Αθήνας. Ήττα Θήβας Edit

Οι Αθηναίοι (υπό τον Μυρωνίδη) νικούν τους Βοιωτούς συμμάχους των Σπαρτιατών στη μάχη στα Οινόφυτα. Με τη νίκη τους αυτή επεκτείνουν την επικυριαρχία τους μέχρι τις Θερμοπύλες.

Οι Αθηναίοι παραχωρούν στους ζευγίτες το δικαίωμα να εκλέγονται άρχοντες.

Έτος 456 π.Χ.Edit

Μέμφιδα: Νίκη Περσίας. Ήττα Αθήνας Edit

Οι Αθηναίοι και οι Αιγύπτιοι σύμμαχοί τους ηττώνται σε αποφασιστική μάχη έξω από την Μέμφιδα. Υποχωρούν στην Προσωπίτιδα νήσο του Δέλτα.

Έτος 455 π.Χ.Edit

Λακωνία: Δήωση παραλίας από Αθήνα Edit

Ο Αθηναϊκός στόλος (υπό τον Περικλή) δηοί τα Αργολικά και Λακωνικά παράλια και καταστρέφει τον Σπαρτιατικό ναύσταθμο στο Γύθειο.

Θράκη: Επέκταση ΟδρυσίαςEdit

Ο βασιλέας της Θράκης Σιτάλκης επεκτείνει το βασίλειό του μέχρι τον ποταμό Δούναβη, ενώ προωθεί και τον εξελληνισμό του κράτους του.

Έτος 454 π.Χ.Edit

Σικυώνα: Νίκη Αθήνας. Ήττα ΣικυώναςEdit

Εκστρατεία του Περικλή στον Κορινθιακό Κόλπο και τη βορειοδυτική Ελλάδα.

Οι Αθηναίοι (υπό τον Περικλή) αποβιβάζονται στην Σικυωνία και νικούν τους Σικυώνιους.

Δήλος: Μεταφορά ταμείου της Αθηναϊκής Συμμαχίας Edit

Οι Αθηναίοι μετά την αποτυχία της εκστρατείας στην Αίγυπτο μεταφέρουν εσπευσμένα το ταμείο της συμμαχίας από τη Δήλο στην Αθήνα.

Έτος 453 π.Χ.Edit

Αθήνα: Πολιτική Μεταβολή Edit

Οι δημοκρατικοί υπό την πίεση της ήττας στην Αίγυπτο αναγκάζονται να αποδεχθούν την επιστροφή του Κίμωνα από την εξορία. (Πρόταση από τον ίδιο τον Περικλή).

Έτος 452 π.Χ.Edit

Σπάρτη: Πενταετής Ειρήνη μεταξύ Σπάρτης και ΑθήναςEdit

Τις διαπραγματεύσεις διευθύνει ο Κίμων.

- Έτος 451 π.Χ. Edit

Ο Περικλής επιτυγχάνει την ψήφιση νόμου με βάση τον οποίο Αθηναίος πολίτης θεωρείται μόνο αυτός που γεννήθηκε από Αθηναίους γονείς.

Εισάγεται η μισθοφορά για τους Ηλιαστές.

- Έτος 450 π.Χ. Edit

Το Άργος και η Σπάρτη συνάπτουν τριακονταετή ειρήνη.

Οι Αθηναίοι αποστέλλουν κληρούχους στην Εύβοια, τη Νάξο και την Άνδρο.

Έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του Ναού του Ηφαίστου (Θησείον). Ολοκληρώθηκε το 440 π.Χ.

Έτος 449 π.Χ.Edit

Μάχη Κυπριακής Σαλαμίνας: Νίκη Αθήνας. Ήττα Περσίας Edit

Παρά το θάνατο του Κίμωνος στο Κίτιο, οι Αθηναίοι νικούν τους Πέρσες στη Σαλαμίνα της Κύπρου. Υπογράφεται συνθήκη ειρήνης ανάμεσα στην Αθήνα και την Περσική Αυτοκρατορία (Καλλίεια Ειρήνη) χωρίς χρονικά όρια. Η αλλαγή της πολιτικής της Αθήνας απέναντι στην Περσία υπήρξε προσωπική επιλογή του Περικλή. Σχέδιο του Περικλή για πανελλήνιο συνέδριο.

Έτος 448 π.Χ.Edit

Ο Φειδίας αρχίζει να κατασκευάζει το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία στην Ολυμπία.

Έτος 447 π.Χ.Edit

Αρχίζει η ανέγερση του Παρθενώνα στην Ακρόπολη, η οποία θα ολοκληρωθεί το 438 π.Χ.

Κορώνεια Βοιωτίας: Νίκη Θήβας. Ήττα Αθήνας Edit

Ήττα των Αθηναίων και θάνατος του Αθηναίου στρατηγού Τολμίδη στην Κορώνεια από τα συνασπισμένα βοιωτικά στρατεύματα. Η Αθήνα χάνει τον έλεγχο της Βοιωτίας, της Φωκίδας και της Λοκρίδας.

Αθηναίοι κληρούχοι φθάνουν στη Χερσόνησο.

- Έτος 446 π.Χ. Edit

Η Βοιωτία και τα Μέγαρα αντιδρούν στην προσπάθεια της Αθήνας να επεκτείνει την κυριαρχία της. Η Θήβα συγκροτεί το Βοιωτικό Κοινό, ενώ τα Μέγαρα επανέρχονται στην Πελοποννησιακή Συμμαχία. Η Εύβοια επαναστατεί εναντίον της Αθήνας.

- Έτος 445 π.Χ.Edit

Στρατεύματα της Σπάρτης υπό την ηγεσία του βασιλέα Πλειστοάνακτα εισβάλλουν στην Αττική.

Τελικά οι δύο αντίπαλες πόλεις με πρωτοβουλία του Περικλή υπογράφουν συνθήκη ειρήνης, που είναι περισσότερο γνωστή ως Τριακοντούτεις Σπονδές.

Εν συνεχεία ο Περικλής συντρίβει τους επαναστατημένους Ευβοείς.

- Έτος 444/443 π.Χ. Edit

Με πρωτοβουλία του Περικλή ιδρύεται στην Κάτω Ιταλία η πανελλήνια αποικία των Θουρίων.

Έτος 443 π.Χ. Edit

Οστρακισμός του αρχηγού της ολιγαρχικής παράταξης της Αθήνας, Θουκυδίδη, γιου του Μελησία.

Έτος 440 π.Χ.Edit

Η Σάμος και το Βυζάντιο αποστατούν από την Αθηναϊκή Συμμαχία.

Οι Συρακούσες υποτάσσουν όλες τις πόλεις των Σικελών.

Έτος 438 π.Χ. Edit

Τοποθετείται στον Παρθενώνα το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς.

Έτος 437 π.Χ. Edit

Η Αθήνα ιδρύει την Αμφίπολη στη Θράκη με κύριο στόχο την προστασία των αθηναϊκών συμφερόντων στην περιοχή.

Εκστρατεία του Περικλή στον Εύξεινο Πόντο. Αθηναίοι εγκαθίστανται στη Σινώπη και την Αμισό.

Έναρξη της κατασκευής των Προπυλαίων σε σχέδια του Μνησικλή, καθώς και της δημιουργίας της ζωφόρου και των αετωμάτων του Παρθενώνα.

- Έτος 435 π.Χ. Edit

Αρχίζουν οι εργασίες στο Ερεχθείο.

- Έτος 433 π.Χ. Edit

Σύναψη συμμαχίας ανάμεσα στην Αθήνα και την Κέρκυρα. Η αποφασιστική εμπλοκή αθηναϊκού στολίσκου στη ναυμαχία που έγινε κοντά στα Σύβοτα ανάμεσα σε κερκυραϊκά και κορινθιακά πλοία είχε ως αποτέλεσμα την ήττα των Κορινθίων και ως άμεσο επακόλουθο την ενίσχυση της αντιπαλότητας ανάμεσα στην Αθήνα και την Κόρινθο.

Ο αστρονόμος Μέτων μεταρρυθμίζει το ημερολόγιο.

- Έτος 432 π.Χ.Edit

Η Ποτίδαια, εγκαταλείπει την συμμαχία με υποκίνηση της μητρόπολης Κορίνθου.

  • Μεγαρικό Ψήφισμα. Με το Μεγαρικό Ψήφισμα οι Αθηναίοι αποκλείουν τους Μεγαρείς από όλα τα αθηναϊκά ή συμμαχικά λιμάνια.

Η συμμαχική συνέλευση στη Σπάρτη αποφασίζει τη διεξαγωγή πολέμου εναντίον των Αθηνών και των συμμάχων τους.

- Έτος 431 π.Χ. Edit

Έκρηξη Πελοποννησιακού Πολέμου - Τέλος της Πεντηκονταετίας.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki