FANDOM

Ταύροι

Tauri, Taurians

Maps-Taurice-wik

Ταυρική Χερσόνησος

Maps-Tauris-01-goog

Ταυρική Χερσόνησος

- Είναι ένας ιστορικός λαός της Σκυθίας.

ΕτυμολογίαEdit

Το όνομα "Ταύροι", προφανώς, συσχετίζεται ετυμολογικά με το όνομα του ποταμού Τύρας

Ένα μέρος τους αναμίχθηκε και αφομοιώθηκε από τους Μήδους και αποτέλεσαν τους Σαυρομάτες ( = Ταυρο-μήδοι) (οι μεταγενέστεροι Σαρμάτες).

Ενδεχομένως, η ονομασία "Ταύροι" σχετίζεται ετυμολογικά με τις ονομασίες "Τευκροί", Τρώες και "Θράκες".

Είναι, επίσης πιθανόν, μέρος του λαού αυτού να εισήλθε στην Μικρά Ασία κατά την 2η Χιλιετηρίδα π.Χ. και να εγκαταστάθηκε στην περιοχή του όρους Ταύρου.

Στην συνέχεια, εκεί συναντάται η Tarhuntassa ( = η Μικρασιατική Τυρρηνία (ή Ταρκυνία)), επαρχία της Χετταϊκής Αυτοκρατορίας.

Ενδεχομένως, αργότερα, στους τελευταίους αιώνες της 2ης Χιλιετηρίδας π.Χ. (ίσως μετά την πτώση των Χετταίων) τμήμα του λαού αυτού μετανάστευσε στην αρχικά στην νήσο Κύρνο ( = σύγχρονη Κορσική, = νήσος των Σειρήνων), και κατόπιν στην απέναντι ακτή (Ετρουρία).

Στην Κλασσική Εποχή η Μικρασιατική Τυρρηνία αναφέρεται ως Τραχεία (Κιλικία) όνομα που προφανώς είναι παραφθορά της ονομασίας "Tarhuntassa" και "Ταύροι"

ΙστορίαEdit

Οι Ταύροι επίσης Σκυθοταύροι, Ταύροι Σκύθες, Ταυροσκύθες[1] ήταν λαός εγκατεστημένος στη νότια ορεινή ακτή της Ταυρικής Χερσονήσου και τη στενή λωρίδα εδάφους ανάμεσα στα όρη και τη Μαύρη Θάλασσα. Έδωσαν το όνομά τους στη χερσόνησο, (Ταυρική), Ταυρίδα και Ταυρίς.

θεωρούνται ότι υπήρξαν κλάδος των Κιμμέριων, τους οποίους οι Σκύθες εκδίωξαν από την αρχική πατρίδα τους προς τα βόρεια κατα τον 7ο αιώνα π.Χ..

Σύμφωνα με άλλη εκδοχή οι Ταύροι συνδέονται πιθανώς με τους Αμαχάζιους και τους Κιρκάσιους, οι οποίοι εκείνη την εποχή κατοικούσαν δυτικότερα από ότι στην Σύγχρονη Εποχή.

Οι Ταύροι στην Αρχαιότητα εθεωρούντο ως πολεμικός λαός που ζούσε από τις λεηλασίες[2]. Έγιναν ιδιαίτερα γνωστοί για τη λατρεία μιας παρθένας θεάς στην οποία θυσίαζαν ναυαγούς και Έλληνες. Οι Ελληνες ταύτιζαν την Ταυρική αυτή θεά με την Αρτέμιδα Ταυροπόλο ή με την Ιφιγένεια, κόρη του Αγαμέμνονα. Το θρυλούμενο Ταυρικό έθιμο της ανθρωποθυσίας ενέπνευσε τους ελληνικούς μύθους της Ιφιγένειας και του Ορέστου[3].

Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, ο τρόπος με τον οποίο θυσίαζαν ήταν η αποκοπή της κεφαλής με κτύπημα ροπάλου. Κατόπιν, είτε έθαβαν το σώμα είτε έριχναν σε κρημνό και πάκτωναν την κεφαλή σε πάσσαλο. Κατά τον ίδιο τρόπο αφαιρούσαν τις κεφαλές αιχμαλώτων πολέμου τις τοποθετούσαν σε υψηλούς πασσάλους και τις τοποθετούσαν στις οικίες τους για προστασία.

Στην Κλασσική Εποχή, οι ακτές της Ταυρικής καταλήφθηκαν από τους Έλληνες και αργότερα από τους Ρωμαίους. Οι Ταύροι παρέμειναν ισχυρή πολεμική απειλή στην περιοχή. Ενεπλάκησαν στην πειρατεία της Μαύρης Θάλασσας, και διενήργησαν επιδρομές από τη βάση τους στο Σύμβολο, (σύγρονη Balaklava).

Κατά τον 2ο αιώνα π.Χ. έγιναν υποτελείς σύμμαχοι των Σκυθών υπό τον Σκύθη βασιλέα Σκιλούρου[4].

Προ-ινδοευρωπαίοιEdit

Πιθανότατα, ήταν ο Προϊνδοευρωπαϊκός λαός που ονομάζεται στην Σύγχρονη Εποχή Χατταίοι οι οποίοι προηγήθηκαν των Χετταίων ( = Αμαζόνων).

Όταν κατέφθασαν οι Χετταίοι, αυτοί ωθήθηκαν στα νότια στο Όρος Ταύρος

Ένα άλλο τμήμα τους μάλλον είχε κατευθυνθεί στην Βαλκανική και αποτέλεσε τους Ταυλάντιους της Ιλλυρίας, τους Τυμφαίους της Ηπείρου, τους Τηλεβόες των Δελφών και τους Τηλεβόες των Ιόνιων Νήσων.

Μερικοί εγκαταστάθηκαν στην περιοχή του Τυμφρηστού στην Ανατολική Μέση Ελλάδα, ενώ ένα φύλο τους οι Τέμμικες στην Βοιωτία.

Μερικοί εισήλθαν στην Πελοπόννησο Τίρυνθα και από εκεί στην Κρήτη ( = Τελχινία) και στην Ρόδο (= Τελχινίδα)

ΥποσημειώσειςEdit

  1. Πλίνιος ο πρεσβύτερος, H. N. 4.85
  2. Ηροδότου Ιστορίαι Δ'.
  3. Βλ. Ευριπίδη, Ιφιγένεια εν Ταύροις.
  4. Tauri. (2008). In Encyclopædia Britannica. Ανάκτηση 18 Οκτωβρίου, 2008, from Encyclopædia Britannica Online: http://www.britannica.com/EBchecked/topic/584382/Tauri .

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Ikl Κίνδυνοι ΧρήσηςIkl

Επίσης,

IonnKorr-System-00-goog

Also on FANDOM

Random Wiki