Fandom

Science Wiki

Τεντονίτιδα

63.273pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share

Τεντονίτιδα

[1]

Είναι φλεγμονή των τενόντων των αρθρώσεων.

ΕτυμολογίαEdit

Ikl.jpg Ασθένειες Ikl.jpg
& Συμπτώματα
Illness-goog.jpg
Α
Β

Γ
Δ
Ε

Η

Θ
Ι

Κ

Λ

Μ

Ν

Ο

Π

Ρ

Σ

Τ

Υ

Φ

Χ

Ψ

Η ονομασία " Τεντονίτιδα" σχετίζεται ετυμολογικά με την λέξη "τένοντας".

ΓενικάEdit

Ένας τραυματισμός, η χρόνια καταπόνηση ή μια ξαφνική υπερέκταση μιας άρθρωσης μπορούν να αποτελέσουν τα αίτια για την εκδήλωση μιας τενοντίτιδας ή μιας ελυτρίτιδας. Τα συμπτώματά της εντοπίζονται συνήθως πάνω από μια άρθρωση με αποτέλεσμα συχνά αυτές οι καταστάσεις να θεωρούνται από τον πάσχοντα ως αρθρίτιδες.

Οι τένοντες είναι ευάλωτοι σε τραυματισμό, φθορά, ρήξη και φλεγμονή.

ΣυμπτώματαEdit

Οι τενοντίτιδες εκδηλώνονται με τυπικά συμπτώματα φλεγμονής. Συνήθως αναφέρονται:

  • πόνος στην περιοχή που επιτείνεται με τις κινήσεις (με αποτέλεσμα τον περιορισμό της κινητικότητας της αντίστοιχης άρθρωσης)
  • ευαισθησία κατά την ψηλάφηση
  • δυσχέρεια στην κίνηση (δυσκινησία)
  • ίσως υπάρχει και τοπική ερυθρότητα.

Προσβαλλόμενες αρθρώσεις Edit

Οι συχνότερες εντοπίσεις είναι οι καρποί, οι αγκώνες, οι ώμοι, τα ισχία, τα γόνατα και οι αστράγαλοι.

'Όσον αφορά τους καρπούς, η κατάσταση θα πρέπει να διαχωριστεί από το σύνδρομο του καρπιαίου σωλήνα. Μπορεί να παρατηρηθεί σε όσους εργάζονται επί μακρόν σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Μια ιδιαίτερη μορφή της νόσου απαντάται στον αντίχειρα και ονομάζεται τενοντοελυτρίτιδα του De Quervain. Μπορεί, πέρα από τα παραπάνω συμπτώματα, να εκδηλωθεί με την "σκαλωτή" κίνηση του αντίχειρα ή με την αυτόματη έκτασή του (εκτινασσόμενος αντίχειρας).

Όσον αφορά τον αγκώνα, η πάθηση είναι κοινή ανάμεσα στους τενίστες, και σε όσους ασχολούνται και με άλλα αθλήματα, όπως το γκολφ.

Στον ώμο, αντίστοιχες καταστάσεις παρατηρούνται μετά από υπερβολές κατά την κολύμβηση, ιδιαίτερα με τα στυλ ελεύθερο και πεταλούδα.

Στα ισχία μπορεί να έχουμε τενοντίτιδες σαν αποτέλεσμα της ενασχόλησης με το μπάσκετ, ενώ για τα γόνατα ενοχοποιούνται το ποδόσφαιρο και οι δρόμοι αντοχής.

Η φλεγμονή ή ακόμα και η ρήξη του Αχίλλειου τένοντα είναι συνήθως αποτέλεσμα της άσκησης χωρίς να έχει προηγηθεί καλή προθέρμανση των μυών της γαστροκνημίας.

ΓενικάEdit

Κινδυνεύουν όσοι επιτελούν επαναλαμβανόμενες κινήσεις των άκρων που απαιτούν την άσκηση μεγάλης μυϊκής δύναμης, όπως

  • στον αθλητισμό αλλά και διάφορες χειρωνακτικές εργασίες.
  • Υπ ' όψη θα πρέπει να ληφθεί και ο παράγων "ηλικία", η πάροδος της οποίας φέρνει και την ελάττωση της ελαστικότητας των μυών και των τενόντων.
  • Θα πρέπει πάντως να αναφερθούν και κάποια νοσήματα που προδιαθέτουν για την εκδήλωση τενοντίτιδας, με πιο κοινό τη Ρευματοειδή Αρθρίτιδα. Άλλα είναι το σκληρόδερμα, η Ουρική Αρθρίτιδα, το σύνδρομο Reiter, ο Σακχαρώδης Διαβήτης και, σπανιότερα, η αμυλοείδωση. Ακόμη και τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης μπορούν να αποτελέσουν προδιαθεσικό παράγοντα. *Ειδικά για τις νέες γυναίκες, μια διάχυτη γονοκοκκική λοίμωξη μπορεί να αποτελέσει επιπλέον παράγοντα κινδύνου.

ΑντιμετώπισηEdit

Σε πρώτη φάση θα πρέπει να ακολουθηθούν κάποια συντηρητικά μέτρα που έχουν να κάνουν με τον περιορισμό της κινητικότητας της αντίστοιχης άρθρωσης (ίσως και με τη χρήση κάποιου ελαστικού επιδέσμου) και τη χρήση κρύων επιθεμάτων για το πρώτο 24ωρο ή 48ωρο μετά την εκδήλωση των συμπτωμάτων. Η εφαρμογή τους δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 10-15 συνεχόμενα λεπτά ανά δίωρο. Μετά το πρώτο 48ωρο συνιστάται αντίθετα η χρήση ζεστών επιθεμάτων ή τα ζεστά μπάνια. Η λήψη απλών παυσιπόνων θα ανακουφίσει από τον πόνο αλλά δεν θα πρέπει να γίνει κατάχρησή τους.

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki