Fandom

Science Wiki

Τυφών \Γίγας

63.285pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Τυφών

Typhon , Τυφώνας, Τυφάων, Τυφωεύς

- Ένας Γίγας

ΕτυμολογίαEdit

Η ονομασία "Τυφών" σχετίζεται ετυμολογικά με τις λέξεις

ΓενεαλογίαEdit

- Πατέρας: Τάρταρος

- Μητέρα: Γαία

- Σύζυγος: Έχιδνα

- Τέκνα:

ΕισαγωγήEdit

Σύμφωνα την Ολυμπιακή Θρησκεία ο Τυφών ήταν γιγαντιαίο τερατώδες ον που γέννησε η Γαία μετά την εξόντωση των Γιγάντων. Πατέρας του ήταν ο Τάρταρος.

Το μέγεθος και η δύναμή του ήταν πολύ μεγαλύτερη από τα άλλα τέκνα της Γαίας.

Ήταν υφηλότερος από όλα τα όρη και η κεφαλή του έφθανε ως τον ουράνιο θόλο. Ανοίγοντας τις χείρες του κάλυπτε την απόσταση από την Ανατολή ως τη Δύση.

Στους ώμους του είχε εκατό κεφάλια δρακόντων. Το σώμα του μέχρι τη μέση έμοιαζε με άνθρωπο, αλλά από τη μέση και κάτω είχε σώματα κουλουριασμένων όφεων. Από τους οφθαλμούς του έβγαινε πυρ και από τις κεφαλές του παντοειδείς κραυγές και συριγμοί. Επίσης το σώμα του το κάλυπτε πτέρωμα.

Ο Τυφών έρριχνε βράχους κι ανάγκασε τους θεούς να καταφύγουν στην Αίγυπτο και να μεταμορφωθούν σε ζώα.

Η Αθηνά του αντιστάθηκε και κατηγόρησε τον Δία για δειλία. Ο Δίας προσπάθησε να διαφυλάξει τον Όλυμπο και κτυπούσε με κεραυνούς τον Τυφώνα, αλλά αρχικά ο Τυφών υπερίσχυσε σε πάλη εκ του συστάδην και άφησε τον Δία ανήμπορο κόβωντας τους τένοντές του (χειρών και ποδών) και αναγκάζοντάς τον να καταφύγει στο Κωρύκιο Άντρο στη Κιλικία.

Τότε ο Τυφών έδωσε στην Δελφύνη, την αδελφή του, να φυλάξει τους τένοντες του Δία, αλλά ο Ερμής με τον Πάνα τους έκλεψαν και απελευθέρωσαν τον Δία που ανέκτησε τη δύναμή του και κυνήγησε τον Τυφώνα κατακεραυνώνοντάς τον και ρίχνοντας εναντίον του τεράστιους όγκους ορέων τον έκλεισε στα έγκατα της γης από όπου συνεχίζει κατά καιρούς να εκβάλλει κραυγές και πύρινες γλώσσες.

Το όρος Αίμος πήρε τό όνομά του επειδή εκεί αιμορράγησε ο Τυφώνας καθώς τον έπληττε με κεραυνούς ο Δίας. Τέλος, ο Τυφών κυνηγημένος από τον Δία επιχείρησε να του πετάξει το όρος Αίτνα, αλλά ο Δίας το κεραυνοβόλησε πολλές φορές και καταπλάκωσε τον Τυφώνα.

Κατά τον Όμηρο ο Τυφών βρίσκεται αλυσσοδεμένος στη χώρα των Αρίμων δηλαδή στη Κιλικία και Φρυγία, ενώ κατά τον Πίνδαρο βρίσκεται θαμμένος στα έγκατα της Αίτνας στη Σικελία.

Κατ΄ άλλους μύθους ο Τυφών ήταν γιος της Ήρας που γεννήθηκε σε κάποια στιγμή διχόνοιας του ουράνιου ζεύγους, εκφράζοντας έτσι τη διαταραχή της ατμόσφαιρας.

Απόγονοι της Έχιδνας και του Τυφώνος είναι οι εξής:

  1. Γηρυόνης
  2. Λέων της Νεμέας
  3. Κέρβερος
  4. Λάδων
  5. Χίμαιρα
  6. Σφίγγα
  7. Λερναία Ύδρα
  • Ο Τυφών ήταν η χαρακτηριστική προσωποποίηση του μετεωρολογικού φαινομένου του τυφώνα κατ΄ εικόνα, κίνηση και καταστροφή που ανασηκώνεται από τη Γη, στροβιλίζεται ως φίδι και πλατιάζοντας υψώνεται στον ουρανό ενώ μαύρα συνήθως σύννεφα φαίνονται ως κεφαλές του να περιστρέφονται με αυτόν και να καλύπτουν όλο τον ουρανό.
  • Κατά τον Ησίοδο αποτέλεσε την προσωποποίηση της ηφαιστειακής έκρηξης.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki