Wikia

Science Wiki

Χημεία

Talk1
61.289pages on
this wiki

Χημεία

Chemistry

Science-01-goog

Επιστήμη
Επιστήμες
Φυσικές Επιστήμες
Οικονομικές Επιστήμες
Θεωρητικές Επιστήμες
Κοινωνικές Επιστήμες
Επιστήμες Υγείας
Τεχνολογία
Επιστημονικός Κλάδος
Επιστημονικός Νόμος
Επιστημονική Μέθοδος
Επιστημονική Θεωρία
Επιστημονικά Κέντρα Γης
Επιστήμονες Γης

Είναι η επιστήμη που ασχολείται με τη μελέτη των μετατροπών των σωμάτων σε άλλα σώματα, που διαφέρουν από τα προηγούμενα στη φύση και στη διάταξη των ατόμων τους.

ΕισαγωγήEdit

Η Χημεία έχει ως αντικείμενο έρευνας την ύλη. Η έρευνα αυτή εξετάζει:

  • την σύσταση της ύλης
  • τις μορφές της ύλης και τις ιδιότητες κάθε μορφής
  • τις μεταβολές της ύλης με τους νόμους τους. Επίσης εξετάζει τον τρόπο παρασκευής των διάφορων σωμάτων και τις πρακτικές εφαρμογές τους.

Κλάδοι ΧημείαςEdit

Η επιστήμη της χημείας υποδιαιρείται σε:

Η πρώτη περιλαμβάνει:

Η περιγραφική χημεία περιλαμβάνει

Η Ανόργανη Χημεία μελετά τα μέταλλα (π.χ. άργυρος, χαλκός), τα αμέταλλα (π.χ. υδρογόνο, οξυγόνο, άζωτο) και τις ενώσεις τους (π.χ. ύδωρ, αμμωνία).

Η Οργανική Χημεία ασχολείται με τις ενώσεις του άνθρακα (π.χ. μεθάνιο, ακετυλένιο, βενζόλιο κλπ.).

Η Βιοχημεία είναι προέκταση της οργανικής. Εξετάζει τις χημικές αντιδράσεις που γίνονται μέσα στους ιστούς των οργανισμών.

Η Εφαρμοσμένη Χημεία περιλαμαβάνει:

Ιστορία της ΧημείαςEdit

Η επιστήμη αυτή είναι νέα με τη σημερινή της μορφή. Ωστόσο, αν εξεταστεί από την πλευρά των πρακτικών εφαρμογών της, ορισμένες μέθοδοί της είναι γνωστές από τα αρχαία χρόνια. Έτσι οι Κινέζοι γνώριζαν να κατασκευάζουν μελάνη, οι Αιγύπτιοι να καθαρίζουν το χρυσό, τον άργυρο και άλλα μέταλλο από τις ξένες ουσίες. Γνώριζαν να παρασκευάζουν κράματα. Οι Ρωμαίοι κατασκεύαζαν είδη από γυαλί, γνώριζαν το θείο, τον υδράργυρο, το αρσενικό κ.ά. Βέβαια η θεωρητική χημεία ήταν άγνωστη.

Κατά τον 9ο αι. εμφανίστηκαν οι αλχημιστές. Αυτοί πραγματοποίησαν σοβαρές προόδους στην προσπάθειά τους να βρουν τρόπο εξευγενισμού των μετάλλων και τη φιλοσοφική λίθο.

Κατά το 16ο αι. αρχίζει η ανάπτυξη της νεότερης χημείας. Κατά το 18ο αιώνα ανακαλύφτηκαν πολλά νέα στοιχεία και χημικές ενώσεις.

Ο Λαβουαζιέ (1743 - 1794) θεωρείται ο πραγματικός ιδρυτής της χημείας ως επιστήμης. Εισήγαγε τη χρήση του ζυγού, χάρη στον οποίο ανακαλύφτηκαν οι θεμελιώδεις νόμοι της χημείας.

Το 1807 ο Dalton ανακάλυψε το νόμο των απλών πολλαπλασίων.

Το 1808 ο Προυστ διατύπωσε το νόμο των σταθερών λόγων και ο Γκέι Λουσάκ το νόμο που αναφέρεται στους όγκους αερίων. Κατόπιν ακολούθησαν μεγάλες ανακαλύψεις από τους Avogadro, Λεμπλάνκ, Raoult, Mendelejew, Faraday κ.ά. Αυτοί προετοίμασαν το έδαφος για τις θαυμαστές ανακαλύψεις του 20ου αιώνα.

ΕφαρμογέςEdit

Σήμερα η συμβολή της χημείας στη ζωή του ανθρώπου είναι τεράστια.

Έτσι έχουμε τα πλαστικά υλικά (βακελίτης, κελλουλοΐτης), υφάνσιμες ίνες (ρεγιόν, νάιλον), οικοδομικές ύλες, τεχνητά λιπάσματα για την αύξηση της παραγωγής, την πενικιλίνη, στρεπτομυκίνη κλπ. Με τη χημεία βελτιώθηκαν σημαντικά οι συνθήκες διαβίωσής μας.

Ακόμη η Χημεία αποκάλυψε το μηχανισμό των μεταβολών της ύλης και εισχώρησε στο μυστικό της σύστασης της ύλης. Έτσι αποκάλυψε μια νέα πηγή ενέργειας, την Πυρηνική Ενέργεια.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Ikl Κίνδυνοι ΧρήσηςIkl
των Εξωτερικών Συνδέσμων

Οι διάφοροι "Εξωτερικοί Σύνδεσμοι (Links)" (όχι μόνον, της Sciencepedia αλλά και κάθε διαδικτυακού ιστότοπου (ή αλλιώς site)), αν και άκρως απαραίτητοι, είναι αδύνατον να ελεγχθούν (λόγω της ρευστής φύσης του Web), και επομένως είναι ενδεχόμενο να οδηγήσουν σε παραπλανητικό, κακόβουλο ή άσεμνο περιεχόμενο. Ο αναγνώστης πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικός όταν τους χρησιμοποιεί.

- Μην κάνετε χρήση του περιεχομένου της παρούσας εγκυκλοπαίδειας αν διαφωνείτε με όσα αναγράφονται εδώ:

  ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ  

Down, never and Up, forever
Get immortal or die trying

- Όχι, στις διαφημίσεις που τοποθετούνται μέσα στα άρθρα.

Around Wikia's network

Random Wiki