Fandom

Science Wiki

Ψυχρόμετρο

63.277pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share

Ψυχρόμετρον

measuring instruments

Instruments-01-goog.jpg

Μέτρηση
Καταμέτρηση
Όργανα Καταμέτρησης

- Όργανο Καταμέτρησης.

ΕτυμολογίαEdit

Η ονομασία "Ψυχρόμετρο" σχετίζεται ετυμολογικά με την λέξη "ψύξη".

ΠεριγραφήEdit

Όργανο με το οποίο μετρείται η σχετική και η απόλυτη υγρασία του αέρα. Η λειτουργία αυτής της διάταξης στηρίζεται στο ότι υπό την ίδια θερμοκρασία το νερό εξατμίζεται με ταχύτητα που εξαρτάται από την υγρομετρική κατάσταση του αέρα με τον οποίο έρχεται σε επαφή. Το ψυχρόμετρο του Άουγκουστ αποτελείται από δύο όμοια υδραργυρικά θερμόμετρα τα οποία είναι τοποθετημένα παράλληλα και κατακόρυφα πάνω σ' ένα ξύλινο ή μεταλλικό υποστήριγμα κατά τέτοιο τρόπο ώστε τα δοχεία τους να απέχουν μεταξύ τους 5-10 εκατοστά. Το δοχείο του υδραργύρου του ενός θερμομέτρου είναι περιβεβλημένο με λεπτό ύφασμα, το οποίο είναι υγρό λόγω μιας θρυαλλίδας που είναι εμβαπτισμένη σε αποσταγμένο νερό, ενώ το δοχείο του υδραργύρου από το άλλο θερμόμετρο μένει ελεύθερο. Το πρώτο ονομάζεται υγρό θερμόμετρο και το δεύτερο ξηρό θερμόμετρο. Όταν το νερό εξατμίζεται αφαιρείται θερμότητα. Τότε το υγρό θερμόμετρο δείχνει χαμηλότερη θερμοκρασία από αυτή που δείχνει το ξηρό θερμόμετρο, που μετρά τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος. Επειδή η ποσότητα της αφαιρούμενης θερμότητας εξαρτάται από την ταχύτητα με την οποία εξατμίζεται και αυτή μικραίνει όσο μεγαλώνει η υγρασία του περιβάλλοντος, η μείωση της θερμοκρασίας που παρουσιάζεται στο υγρό θερμόμετρο προσφέρει ένα μέτρο της υγρασίας αυτής. Από τη διαφορά των ενδείξεων των δύο θερμομέτρων μπορούμε να υπολογίσουμε τη σχετική και απόλυτη υγρασία. Το ψυχρόμετρο χρησιμοποιείται κυρίως στους μετεωρολογικούς σταθμούς.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki