Fandom

Science Wiki

Feynman Richard

63.273pages on
this wiki
Add New Page
Talk2 Share

Feynman Richard-Phillips

Richard Feynman

Physicists-Feynman-01-goog.png

Feynman Richard

Physicists-Feynman-01-goog.jpg

Feynman Richard

Nobel-Medal-goog.jpg

Φυσικοί Νομπελίστες

Physics-01-goog.gif

Φυσική
Φυσικοί Γης
Φυσικοί Νομπελίστες

- Χρονική Περίοδος Ακμής: Σύγχρονη Εποχή, 20ος Αιώνας μ.Χ.

- Γέννηση: 1918, in Far Rockaway, Queens, New York City

- Θάνατος: 1988

ΕτυμολογίαEdit

To όνομα "Feynman" προέρχεται ή συνδέεται ετυμολογικά με την λέξη " ".

ΓενεαλογίαEdit

- Πατέρας:

- Μητέρα:

- Σύζυγος:

- Τέκνα:

ΒιογραφίαEdit

Ikl.jpg Φυσικοί Ikl.jpg

Physics-02-goog.jpg
της Γης
Αρχαίοι Έλληνες

Κλασσικοί Ξένοι

Νεώτεροι Έλληνες

Τα σημαντικότερα βιογραφικά στοιχεία του βίου του είναι:

O Richard P. Feynman γεννήθηκε σε ένα μικρό παραθαλάσσιο προάστιο της Νέας Υόρκης το 1918 από γονείς χαμηλού μορφωτικού επιπέδου. Έζησε εκεί μέχρι το 1935. Από πολύ νωρίς -με την ενθάρρυνση του πατέρα του- καλλιέργησε τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα οργανώνοντας με επιτυχία το προσωπικό του εργαστήριο.

Το 1939 πήρε το πρώτο του δίπλωμα στη φυσική από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ).

Απέκτησε το διδακτορικό του δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο του Princeton το 1942, υπό την επίβλεψη του John Wheeler.

Παρά το νεαρό της ηλικίας του, έπαιξε σημαντικό ρόλο στο Πρόγραμμα Manhattan, που οργανώθηκε στο Los Alamos κατά τη διάρκεια του Β' Παγκόσμιου Πολέμου.

Στη συνέχεια διορίστηκε καθηγητής Θεωρητικής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο Cornell όπου ασχολήθηκε με το αντικείμενο που χαρακτηρίστηκε ως έργο της ζωής του: Την Κβαντική Ηλεκτροδυναμική (QED) η οποία σύμφωνα με τον ίδιο αποτελούσε την «παράξενη θεωρία του φωτός και της ύλης».

Aπό το 1950 και μέχρι το τέλος της ζωής του ο Feynman δραστηριοποιήθηκε επιστημονικά και εκπαιδευτικά στο Ινστιτούτο Τεχνολογιας της Καλιφόρνιας (Calrech). Εκεί ασχολήθηκε με τη διερεύνηση διαφόρων προβλημάτων που κάλυπταν ένα ευρύ φάσμα: τις ασθενείς αλληλεπιδράσεις, τη συμπεριφορά του υγρού ηλίου, την εσωτερική δομή του πρωτονίου.

Ο Feynman υπήρξε ένας ιδιαίτερα ικανός δάσκαλος καθώς διέθετε το χάρισμα της άμεσης επικοινωνίας. Από όλες τις τιμητικές διακρίσεις τις οποίες έλαβε, ήταν ιδιαίτερα υπερήφανος για το Μετάλλιο Διδασκαλίας Oersted, το οποίο κέρδισε το 1972. Στον πρόλογο του κλασικού πλέον έργου του The Feynman Lectures on Fhysics, ο ίδιος γράφει «Η καλύτερη διδασκαλία γίνεται εφικτή μόνο όταν υπάρχει άμεση, προσωπική σχέση ανάμεσα στον φοιτητή και έναν καλό δάσκαλο».

Υπήρξε πνεύμα ανήσυχο και περιπετειώδες, με βαθειά περιέργεια, έμπνευση και προσωπική ακεραιότητα, η οποία έγινε φανερή όταν του ζητήθηκε η συμμετοχή του στην ανακριτική επιτροπή για το τραγικό δυστύχημα του Challenger. Οι επίμονες και οξυδερκείς έρευνές του καθώς και η υπέρβαση της γραφειοκρατικής νοοτροπίας, οδήγησαν στον εντοπισμό των αιτίων της τραγωδίας.

Εκτός από την φυσική, κατά καιρούς ασχολήθηκε και με την επιδιόρθωση ραδιοφώνων, την παραβίαση κλειδαριών, τη Βιολογία, τη ζωγραφική, το χορό, το παίξιμο κρουστών, ακόμη και με την αποκρυπτογράφηση της ιερογλυφικής γραφής των Μάγια.

Διαρκώς περίεργος για τον κόσμο που τον περιέβαλλε, υπήρξε ένας υποδειγματικός εμπειριστής .

Πέθανε στο Los Angeles στις 15 Φεβρουαρίου 1988. Χαρακτηρίστηκε από το περιοδικό Τime ως ένας από τους πλέον σημαντικούς ανθρώπους του 20ου Αιώνα.

ΕργογραφίαEdit

Οι σημαντικότερες συνεισφορές του στην Επιστήμη και ειδικότερα στην Φυσική είναι:

  • Η εισαγωγή του μοντέλου των παρτονίων (partons) (υποθετικών σωματιδίων στον πυρήνα του ατόμου) η οποία συνέβαλε στην ανάπτυξη της θεωρίας των quarks.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Επίσης,

Also on Fandom

Random Wiki